Alfa Romeo 4C – sportiva compacta a italienilor iese pe sosea

Alfa Romeo nu a prezentat la inceputul lunii februarie decat cateva imagini cu noul 4C, italienii fiind zgarciti si cu informatiile tehnice. Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, constructorul a spart gheata, dar intr-un mod inedit.

Masina sport cu doua locuri, motor central si propulsie spate a italienilor a fost lansata direct intr-o editie speciala, “Launch Edition” (de lansare, adica). Aceasta va fi disponibila doar in doua culori, rosu si alb. Doar 1.000 de exemplare vor ajunge in garajele unor pasionati din lumea intreaga, in urma achitarii unui pret de circa 60.000 euro. Alfa Romeo ofera cumparatorilor si “privilegiul” de a lua parte la un eveniment exclusiv in Italia care include printre altele si o sesiune de pilotaj sportiv in asistarea unui personal calificat.

Alfa Romeo 4C art1 Alfa Romeo 4C – sportiva compacta a italienilor iese pe sosea

Si sincer, exact de asta ai nevoie o data ce ai achizitionat o Alfa Romeo 4C. Automobilul este foarte compact, masurand mai puțin patru metri in lungime si nu mai mult de 1,2 in inaltime. Datorita folosirii unui sasiu monococ din fibra de carbon, masa proprie este de numai 895 kg, ceea ce nu ma duce cu gandul decat la o stabilitate remarcabila pe viraje.

Motorul este o evolutie a celui turbo cu patru cilindri, de 1750 cmc, prezent pe Giulia Quadrifoglio Verde, puterea crescand doar cu 5 CP, pana la 240. Cuplul maxim atinge 350 Nm, 80% din aceasta valoare fiind disponibila de la 1700 rpm. Acceleratia 0-100 km/h se face in 4,5 secunde iar viteza maxima depaseste 250 km/h.

Alfa Romeo 4C art2 Alfa Romeo 4C – sportiva compacta a italienilor iese pe sosea

Imaginile de interior ne dezvaluie o abordare minimalista, parca cu scopul de a nu distrage atentia soferului de la placerea de a conduce.  Pragul destul de inalt nu va face chiar usor accesul la scaunele profilate aerodinamic, realizate din materiale compozite, iar lipsa unui levier traditional pentru schimbatorul de viteze sugereaza ca indexarea manuala a treptelor cutiei de viteze cu dublu-ambreiaj TCT se va face exclusiv de la padelele din spatele volanului.

Alfa Romeo 4C art3 Alfa Romeo 4C – sportiva compacta a italienilor iese pe sosea

Tesitura de la baza volanului, oricat de “sportiva” am tinde s-o consideram, cred ca are in primul rand rolul de a elibera ceva spatiu pentru genunchii soferului – pentru ca interiorul pare foarte ingust. Materialele folosite includ, printre altele, fibra de carbon, iar tabloul de bord evoca lumea motocicletelor si a automobilelor de competitie.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.