Alpina B3 Biturbo – Creatie de rafinament

Alpina are un statut aparte printre tunerii celebri de modele BMW. De fapt, Alpina nici nu se considera tuner, ci producator de masini. Si de vinuri, dar asta-i alta discutie.

Orice s-ar considera, eu cred ca fac cel mai rasat tuning pentru modelele marcii germane. Iar printre cunoscatori, versiunea Alpina pentru noua Serie 3 este asteptata cu nerabdare.  Nu dezamageste niciodata, iar acum cu atat mai putin, pentru ca Alpina a avut grija sa ofere si un surplus consistent de putere pentru al lor Alpina B3 Biturbo.

Alpina B3 Biturbo art1 Alpina B3 Biturbo   Creatie de rafinament

Modificarile de exterior sunt discrete si de bun gust, cu albastrul caracteristic, si presupun un spoiler redesenat, eleron discret, dar de efect vizual si tehnic, precum si jante usor retro (20 inch). Albastrul Alpina este implementat si la interior, pe cadranele ceasurilor de bord. Plus ceva lemn nobil prin partile estentiale.

Alpina B3 Biturbo art3 Alpina B3 Biturbo   Creatie de rafinament

Pentru Alpina B3 Biturbo, nemtii au lucrat pe versiunea 335i, cea mai puternica din gama Seriei 3, pana la aparitia noului BMW M3. Daca modelul BMW produce 306 CP din motorul cu 6 cilindri in linie, de 3 litri, turbo, Alpina l-a dus la un maxima de 410 CP, cuplul motor fiind de 600 Nm. Cutia de viteze este cea automata, cu 8 trepte, modificata serios de inginerii Alpina pentru a face fata noului regim de putere.

Alpina B3 Biturbo art2 Alpina B3 Biturbo   Creatie de rafinament

Asta inseamna ca Alpina B3 Biturbo accelereaza pana la 100 km/h in 4,2 secunde (4 secunde pentru versiunea xDrive), ajunge la 200 km/h in doar 14 secunde, iar viteza maxima este de 305 km/h. Toate astea in conditiile unui consum mediu de 7,6 litri/100 km.

Performante frumoase si ma gandesc la faptul ca Alpina B3 Biturbo este un fel de anticipare a noului BMW M3, despre care se spune ca va avea acest motor, dopat cu 3 turbine, probabil pe la 450 CP.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.