Geneva 2013: Iata noua Dacia Logan MCV!

Asa cum banuiam, noua Dacia Logan MCV a fost prezentata la Geneva si nu mai este la fel de “Multi Convivial Vehicle” ca inaintasul sau, devenind un break mult mai conservator. Ceea ce, cu un Lodgy si un Dokker in gama, nu poate fi decat o veste excelenta.

Dacia are acum o oferta completa si sunt sigur ca break-ul actual, prin forma sa traditionala, va gasi clienti dintre cei carora vechiul MCV nu prea le era pe plac. Si nici nu trebuie sa ne mire prea tare acest lucru: pe langa faptul ca uneori chiar nu ai ce face cu un spatiu atat de cavernos, ampatamentul de peste 2,9 m crestea diametrul de bracaj, limitand manevrabilitatea urbana in raport cu berlina.

noua Dacia Logan MCV art1 Geneva 2013: Iata noua Dacia Logan MCV!

Acum, nu mai este cazul. Designul noului Logan MCV aminteste oarecum de Skoda Octavia Combi, dar si de vechiul Renault Megane ST. Fara a iesi cu nimic in evidenta, stilul este curat si greu de criticat. Stopurile sunt destul de mari, pentru a distrage atentia de la volumul mare de tabla, dar fara a intra in spatiul hayonului. Accesul la portbagaj pare excelent, beneficiind de o deschidere larga a hayonului si de un prag de incarcare destul de coborat.

noua Dacia Logan MCV art2 Geneva 2013: Iata noua Dacia Logan MCV!

In partea frontala nu am identificat vreo modificare stilistica specifica break-ului, dar pe lateral se remarca prezenta unui ornament nou de protectie la baza usilor.

Interesant este si faptul ca Dacia a preferat o abordare specifica in cazul break-ului, fara a apela la solutii de limitare a costurilor cum ar fi preluarea usilor spate de la Sandero sau a stopurilor de la Logan sau Lodgy. Nici macar unele componente neimportante in aspectul general, cum ar fi catadioptrii integrati in parasocul spate, nu sunt preluate de la Sandero sau Logan.

noua Dacia Logan MCV art3 Geneva 2013: Iata noua Dacia Logan MCV!

Lungimea de 4,49 m este cu 430 mm mai mare ca a lui Sandero si cu 143 mm peste cea a lui Logan, ceea ce se datoreaza exclusiv consolei spate supradimensionate. Aceasta aduce insa cateva avantaje certe la capitolul utilitate: un portbagajul cu volumul standard de 573 litri (cu peste 100 mai putini decat in cazul vechii generatii) si posibilitatea transportului unor obiecte de pana la 2,7 m lungime. In plus, bancheta este rabatabila si fractionabila in raport 60:40, iar spatiile de depozitare la interior au in total un volum de 16 litri.

noua Dacia Logan MCV art41 Geneva 2013: Iata noua Dacia Logan MCV!

Noua Dacia Logan MCV nu a venit cu nicio surpriza la capitolul motorizari, preluand de la sedan motoarele pe benzina de 1,2 si 0,9 l (de 75 si 90 CP) si dCi-ul de 1,5 l, in versiunile de 75 si 90 CP (care au un consum mediu de 3,8 l/100 km). La fel, lista de echipamente standard si optionale este similara. Pentru preturi va trebui insa sa mai asteptam.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.