Italdesign Giugiaro Parcour – poate cel mai frumos concept de la Geneva

Giugiaro a prezentat diverse concepte de-a lungul timpului, alternând idei de automobile utile cu supercar-uri spectaculoase. Dacă Tex, Go sau Up Azzurra nu prea au cum sa te impresioneze ca pasionat, unui Brivido, aratat anul trecut tot la Geneva, ii este foarte usor sa-ti starneasca imaginatia.

Pentru 2013, casa de design care aparține acum de Volkswagen s-a decis să se avante pe un teren foarte interesant, al automobilelor sport/off-road. Chiar Volkswagen a mai prezentat de-a lungul timpului concepte de SUV-uri cu tenta sportiva, cum ar fi Cross Coupe (2012) sau Concept T (2004), dar fara a introduce in serie vreun model de acest tip.

Italdesign Parcour art1 Italdesign Giugiaro Parcour – poate cel mai frumos concept de la Geneva

De altfel, pot identifica in ultimii ani doar doua exemple de automobile sportive off-road (o sa le spunem deocamdata  asa) care cocheteaza cu productia in serie mica: Local Motors Rally Fighter și Vygor Opera. Și, bineinteles, nu trebuie uitat nici superbul Mega Track, acel supercar francez cu motor  central Mercedes (V12 de 400 CP) produs la mijlocul anilor ’90 in numai cinci exemplare.

Italdesign Parcour art2 Italdesign Giugiaro Parcour – poate cel mai frumos concept de la Geneva

Dar parca niciunul dintre aceste exemple nu este atat de reusit stilistic ca Parcour, conceptul lui Italdesign de la Salonul Auto de la Geneva. O caroserie supla, chintesenta a ideii de sportivitate auto, cu detalii agresive si chiar misterioase, sta cocotata pe un sasiul tipic de SUV, cu roti mari si garda la sol ridicata – un melaj teoretic in antiteza, dar atat de incredibil sub bagheta lui Giugiaro. Ba mai mult, un experiment la fel de reusit atat in forma de coupe, cat si de roadster!

Italdesign Parcour art3 Italdesign Giugiaro Parcour – poate cel mai frumos concept de la Geneva

Cu o astfel de personalitate, parca nici nu mai conteaza altceva. Italdesign si-a facut insa temele pana la capat si a anuntat si detaliile de ordin tehnic. Parcour dispune de un motor V10 de 5,2 litri si 550 CP, preluat de la Lamborghini Gallardo si pozitionat in spatele habitaclului. Cutia de viteze are doua ambreiaje si sapte trepte, iar transmisia este integrala. Lungimea depaseste cu putin 4,5 m, inaltimea nu este mai mare de 1,34 m, iar masa proprie se plaseaza in jurul a 1,5 tone. Sprintul 0-100 km/h dureaza 3,5 secunde, iar viteza maxima atinge 320 km/h.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.