Mitsubishi Ca-Miev – maturizarea lui i-Miev

Mitsubishi a aratat la Geneva conceptul unui automobil electric botezat “Ca-Miev”. Modelul a fost gandit ca un posibil inlocuitor pentru “i-Miev”, vehiculul electric care se vinde in Europa inclusiv in reteaua PSA, sub marcile Citroen si Peugeot.

I-Miev nu este chiar un esec, dat nici nu se poate spune ca a avut un succes deosebit la vanzari. Este adevarat, are la baza un automobil oricum neobisnuit, “i”, model de clasa mica cu o arhitectura ciudata: motor central si propulsie spate (cam ca Smart, dar cu patru usi). Modelul electric este asadar un derivat al unuia normal, nefiind gandit din start ca unul cu zero emisii.

Mitsubishi Ca Miev art1 Mitsubishi Ca Miev – maturizarea lui i Miev

Automobilul de la Geneva a fost insa realizat pe baza reactiilor utilizatorilor de i-Miev, cu scopul de a perfectiona conceptul acestuia. Designul exterior este mult mai futurist, pana la a fi neobisnuit, in special in partea din spate, care dezvaluie un hayon “in doua ape”. Aerodinamica este insa destul de buna, Cx-ul coborand pana la 0,26.

Mitsubishi Ca Miev art2 Mitsubishi Ca Miev – maturizarea lui i Miev

Cu o putere de 109 CP, motorul este acum mai puternic, dar mai important este faptul ca autonomia a crescut pana la 300 km (de la 160). Motivul este utilizarea unor baterii cu densitate mai mare si capacitate totala de 28 kWh (comparativ cu 16 kWh la i-Miev). Desigur, in viata reala asta inseamna si o crestere a pretului de achizitie, insa japonezii nu au mers atat de departe cu prezentarea lui Ca-Miev, care este momentan doar un prim exercitiu al viitorului model electric.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.