OFICIAL: Noul Range Rover Sport – Mai usor, mai puternic, mai dinamic

Land Rover a aratat la Salonul Auto de la New York noua generatie Range Rover Sport. Este acum un model aparte in gama Range Rover si la nivel vizual.

Range Rover Sport este versiunea mai dinamica din gama Range Rover, dar actuala generatie se desparte mult mai concret de modelul pe care se bazeaza. Spoilerul fata este redesenat, iar spatele vine cu stopuri complet diferite de cele ale noului Range Rover. Exista diferente si la nivelul liniei laterale, mai plonjata si mai dinamica pentru noul Range Rover Sport.

Range Rover Sport art1 OFICIAL: Noul Range Rover Sport   Mai usor, mai puternic, mai dinamic

Pe scurt, noul Range Rover Sport pastreaza linia consacrata a gamei, dar la nivelul detaliilor designerii au facut o treaba excelenta, pentru ca masina arata mult mai bine si pare mai putin masiva decat pana acum. Spatele este evident inspirat din cel al lui Evoque si ii sta foarte bine.

Britanicii spun ca utilizarea intensiva a aluminiului a dus la scaderea greutatii cu pana la 500 kg, dar chiar si asa Range Rover Sport are cam 2 tone. Platforma este adaptata pentru un comportament rutier mai dinamic, dar SUV-ul britanic pastreaza tehnologiile (in principal Terrain Response) care-l fac sa se descurce in teren greu. Ajuta si suspensiile cu perne de aer, reglabile.

Range Rover Sport art2 OFICIAL: Noul Range Rover Sport   Mai usor, mai puternic, mai dinamic

Si pentru ca s-au lamurit si ei ca marea majoritate a modelelor nu vad vreodata noroi, stanci si vaduri, ofera acum, la alegere, doua sisteme de tractiune integrala: unul cu valente in special catre dinamica pe sosea si unul care acopera mai bine terenul accidentat. Ambele dispun de electronica pentru rularea in off-road.

Interiorul este elegant, curat, britanic, asa cum ii sta bine unui SUV de lux. Fara experimente, fara forme revolutionare, astea sunt pentru altii, nu pentru Land Rover.

Range Rover Sport art3 OFICIAL: Noul Range Rover Sport   Mai usor, mai puternic, mai dinamic

Gama de propulsoare s-a innoit partial. Inca de la lansarea sunt disponibile 2 motoare supraalimentate, pe benzina si doua turbodiesel.

Motorul de baza este un nou V6 de 3 litri care produce 340 CP si duce noul Range Rover Sport pana la 100 km/h in doar 6,2 secunde. Noua unitate inlocuieste vechiul V8 de 375 CP, fata de care este si mai rapid.

Al doilea motor pe bezina este cunoscutul V8 de 5 litri, care produce 510 CP si permite sprintul 0 – 100 km/h in doar 5 secunde.

Gama diesel este asigurata de un V6 de 3 litri, oferit in doua versiuni de putere. In varianta de baza (TDV6) are 258 CP si ofera 7, 3 secunde pana la 100 km/h, iar versiunea mai puternica (SDV6) cu 292 CP permite atingerea a 100 km/h in  7 secunde.

Range Rover Sport art4 OFICIAL: Noul Range Rover Sport   Mai usor, mai puternic, mai dinamic

La inceputul anului viitor va debuta si modelul SDV8, cu un turbodiesel de 4,4 litri, 340 CP si 700 Nm, care propulseaza masina pana la 100 km/h in 6,7 secunde.

Toate propulsoarele sunt cuplate la cutia de viteze automata, cu 8 trepte, produsa de ZF. Ca idee, Land Rover nu pomeneste nimic de consumurile medii ale motoarelor, ne da doar cifrele emisiilor de CO2.

O mentiune interesanta – Land Rover spune ca, datorita reducerii greutatii, noul Range Rover Sport ar putea rula chiar si cu un motor mic, cu doar 4 cilindri, evident, supraalimentat. Probabil trebuie sa ne asteptam si la asa ceva, peste cativa ani.

Britanicii se asteapta la un succes deplin cu noul Range Rover Sport. Vechea generatie, lansata in 2005, a fost produsa in 380.000 exemplare.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.