Suzuki SX4 evolueaza intr-un segment superior

Inca de la prima generatie, SX4 a mizat pe o aparenta de pseudo-SUV, desi versiunile 4×2 erau hatchback-uri cat se poate de clasice. Caroseria suprainaltata (peste 1,5 m, indiferent de versiune), ornamentele de protectie ale caroseriei si disponibilitatea tractiunii integrale l-au propus in aceeasi masura si ca un crossover ce concura intr-o cu totul alta categorie de vehicule. Un fel de 2 in 1, daca vreti.

Noul model, lansat la Salonul Auto de la Geneva. pare a renunta la aceasta linie, pentru a-si dezvolta mai mult latura de crossover. Dimensiunile au migrat din zona superioara a clasei mici pana in cea compacta. Lungimea este mai mare cu 15 cm (4,3 m), iar ampatamentul a crescut si el cu 10 cm (2.6 m). Drept urmare, japonezii promit un spatiu interior sporit si un portbagaj sensibil mai mare (volumul a crescut de la 270 la 430 de litri).

Suzuki SX4 art1 Suzuki SX4 evolueaza intr un segment superior

Suzuki spune ca designul este inspirat (din pacate nu suficient de mult, imi permit sa adaug) din al conceptului S-Cross prezentat in 2012 la Paris. Totusi, exceptand farurile supradimensionate caroseria este echilibrata si nu prezinta motive de controversa. Personalitatea este destul de discreta, insa nu trebuie uitat ca Suzuki nu s-a remarcat de-a lungul timpului prin designul modelelor sale, ci mai degraba prin fiabilitatea exceleta dublata de caracteristici moderne.

Habitaclul este in aceeasi linie, dezvaluind forme curate si ornamente discrete care improspateaza atmosfera. O trapa de mari dimensiuni este disponibila ca echipament optional.

Suzuki SX4 art2 Suzuki SX4 evolueaza intr un segment superior

Motorizarea va fi asigurata de un MAS si un diesel, ambele de 1,6 litri, a caror putere ramane inca o necunoscuta. Optional se ofera o transmisie cu variatie continua si sapte trepte predefinite, presupunand ca cineva va dori sa intrerupa linearitatea unui CVT cu plictisul unor indexari artificiale. O transmisie intergala “next generation” va fi disponibila, dar nici in ceea ce o priveste nu cunoastem momentan mai multe detalii. Foarte probabil ca in oferta sa existe si un model de baza cu tractiune doar pe puntea fata.

Noul Suzuki SX4 va fi produs in uzina Suzuki din Ungaria si va ajunge in toate showroom-urile europene in toamna acestui an.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.