Tata a prezentat conceptul eMO-C cu ocazia inaugurarii unui centru de inginerie la Detroit

Desi n-am mai auzit de ceva vreme de planurile ambitioase de extindere a lui Tata de care se vorbea acum cativa ani, se pare ca producatorul indian nu a renuntat nici pe departe la ele.

Este adevarat, automobilul “minune” Nano nu s-a dovedit o asa mare revolutie, iar exportul pe piata europeana nu a mai fost considerat o prioritate, probabil si datorita modificarilor prea costisitoare care erau necesare modelului. Pe de alta parte, celebrele marci achizitionate de Tata in 2008, Jaguar si Land Rover, o duc foarte bine, inregistrand succes la vanzari cu noile modele.

Tata eMO C concept art1 Tata a prezentat conceptul eMO C cu ocazia inaugurarii unui centru de inginerie la Detroit

In aceasta situatie, nu ar trebui sa ne mire prea tare inaugurarea unui nou centru de inginerie tocmai in Detroit, inima industriei auto americane. Numit “Tata Technologies”, acesta aparține de Tata Group, dar este un organism relativ independent de Tata Motors, permitandu-si si colaborari cu Chrysler sau Ford.

Cu ocazia lansarii, “indienii” (in frunte cu Kevin Fischer, presedintele institutiei) au prezentat si un concept car. Botezat eMO-C (electric MObility-Commercial), acesta are la baza un alt prototip, “eMO”, arătat anul trecut la Detroit. De data aceasta vorbim insa de un mic vehicul utilitar, destinat curierilor dau distribuitorilor urbani, care are un interior modulabil si un pret de pornire teoretic de 15.750 de dolari.

Tata eMO C concept art2 Tata a prezentat conceptul eMO C cu ocazia inaugurarii unui centru de inginerie la Detroit

Trei module de acumulatori au fost luate in calcul, pentru o autonomie de 80, 160 sau 240 km. Desi creatorii incearca sa ne convinga de faptul ca micul van este functional, respecta toate normele americane si ar fi foarte potrivit pietei locale, o intentie de productie in serie nu exista.    

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.