Toyota i-Road – scuter sau automobil?

Una dintre noutatile Toyota la Salonul Auto de la Geneva a fost i-Road, un vehicul interesant, aflat la granita dintre un scuter si un automobil.

Lung de 2,35 m dar lat de numai 85 cm, modelul poate fi condus inclusiv pe benzile de motocicleta, ceea ce ii permite sa nu incurce prea tare, dar nici sa nu fie incurcat prea mult de traficul auto. De asemenea, parcarea nu ar trebui sa fie o problema, iar manevrabilitatea in spatii inguste are numai de castigat de pe urma razei de bracaj de circa trei metri.

Toyota iRoad Concept art1 Toyota i Road – scuter sau automobil?

Este adevarat, inginerii japonezi au dotat conceptul cu unele solutii neobisnuite. In timp ce tractiunea se realizeaza cu ajutorul rotilor frontale, rolul directiei este preluat de unica roata din spate. Pentru a ajuta stabilitatea in viraje, suspensia fata este activa, permitandu-i vehiculului sa se incline exact ca o motocicleta.

Interiorul este similar cu al lui Renault Twizy (pentru care i-Road ar fi un concurent ideal), cu doua locuri plasate in tandem, dar cu o pozitie pe scaune similara cu cea dintr-un automobil obisnuit.

Toyota iRoad Concept art2 Toyota i Road – scuter sau automobil?

I-Road este propulsat cu ajutorul a doua motoare electrice, montate in rotile anterioare, fiecare cu o putere de 2 kW (deci un total de circa 10 CP). Acesta este si motivul pentru care perfromantele sunt mai degraba modeste, viteza maxima ajungand pana in jurul valorii de 45 km/h. Nici autonomia nu este foarte convingatoare, atingand in conditii optime 50 km.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.