VW e-Co-Motion Concept – O noua utilitara usoara a nemtilor

Volkswagen pregateste o noua utilitara usoara, destinata livrarilor urbane si ne-o arata mai intai sub forma de concept. Se numeste e-Co-Motion si, daca tot e concept, este si electric.

Designul lui VW e-Co-Motion are elemente de concept, dar putine, astfel ca e usor sa vizualizam masina de serie. Nimic deosebit, aceeasi linie pe care merg autoturismele, dar cu structura de utilitara. In fine, se potriveste mai bine unui vehicul utilitar decat unei berline, e clar. Un model de transport marfa trebuie sa fie in primul rand util.

VW e Co Motion VW e Co Motion Concept   O noua utilitara usoara a nemtilor

Interiorul demonstreaza la fel de coerent faptul ca masina este aproape de productia de serie.

Insa cel mai important aspect al noului VW e-Co-Motion este motorizarea. Nemtii tatoneaza cu aceasta ocazie ideea unui vehicul utilitar usor, cu motor electric. Unul care produce un maxim de 115 CP si 270 Nm, mai mult decat suficient pentru acest gen de masina.

VW e Co Motion 3 VW e Co Motion Concept   O noua utilitara usoara a nemtilor

Problema, eterna problema a masinilor electrice, autonomia, este transata de VW prin 3 seturi de baterii pe care clientul le poate alege. In versiunea de baza, e-Co-Motion vine cu o baterie de 20kWh, care asigura o autonomie de 100 km. Se poate alege insa si o baterie de 30 kWh pentru o autonomie de 150 km, iar maximul autonomiei, 200 km, este asigurat de o baterie de 40 kWh. Probabil, in situatia in care e-Co-Motion va intra in productia de serie, vor fi diferente de preturi in functie de puterea bateriei, altfel nu-mi dau seama de ce-ar opta cineva pentru o autonomie de 100 km si nu pentru una de 200 km.

VW e Co Motion 2 VW e Co Motion Concept   O noua utilitara usoara a nemtilor

Indiferent de puterea bateriei, VW spune ca e-Co-Motion poate rula cu maxim 120 km/h, pentru a-i permite sa intre si pe autostrada, pe distante scurte.

Imi dau seama ca, din punct de vedere financiar, o utilitara electrica este de vis, la nivelul costurilor. Pe de alta parte, o utilitara trebuie sa ruleze ca sa produca bani, si chiar si o autonomie de 200 km nu stiu daca se ridica la nivelul cerintelor utilizarii unei astfel de masini.

Oricum ar fi, VW e-Co-Motion va intra in productia de serie. Poate va avea o versiune electrica experimentala, dar in mod sigur vanzarile se vor baza pe motoare traditionale.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.