In fiecare an, membrii grupului VW au datoria de a se prezenta cu ceva special la traditionala intalnire cu fanii marcilor, de la Wörthersee.
Audi a ales in acest an sa demonstreze cum poate construi o masina sensibil mai usoara, in conditiile in care nu renunta la nici unele dintre echipamentele de confort.
Se numeste Audi TT ultra quattro concept si spre deosebire de unele modele extreme, care renunta la sistemul audio si cel de aer conditionat pentru a reduce masa masinii, vine cu acelasi confort ca si al modelului de serie, dar cu 100 kg in minus.
Un model Audi TT de serie are o caroserie care cantareste doar 206 kg, fara panourile detasabile care adauga un plus de 98 kg. Inginerii Audi au reusit insa sa elimine 43 kg din greutatea caroserie si, impreuna cu reducerea greutatii panourilor detasabile s-a ajuns la o masa de doar 1.111 kg pentru Audi TT ultra quattro concept.
Motorul conceptului este cel de 2 litri TFSI, care produce 310 CP si 400 Nm, iar acceleratia 0 – 100 km/h este atinsa in 4,2 secunde. Si nu e vorba doar de cresterea de putere, propulsorul a primit si el modificari ale componentelor interne si ale sistemelor auxiliare care au dus la o reduce cu 25 kg a greutatii.
Audi TT ultra quattro concept este un showcar, dar cum nemtii spun ca ceea ce au facut ei este perfect realizabil si pentru productia de serie, ma intreb de ce n-o fac, totusi?
Cred ca ar implica ceva costuri de productie mai mari, deci in speta si pretul TT ului ar fi mai mare. Iar clientul nu ar fi dispus sa plateasca in + pentru acest produs, care este oricum, destul de scump.
Cat despre imbunatatiri, sunt ferm convins ca la orice masina de serie, imbunatatiri se pot aduce, doar sa iti doresti.