BMW rezolva, in Romania, problema autonomiei masinilor electrice

Un inginer german care a vizitat Romania a avut o revelatie atunci cand a observat traficul de la noi. Ideea lui va duce la o investitie majora a celor de la BMW in Romania.

Problema rezolvata de ideea germanului se refera la punctul sensibil al masinilor electrice – autonomia. „Totul a plecat de la observațiile din București. Eram fascinat de abiltiatea șoferilor voștri de a se strecura în trafic, pe liniile de tramvai. Tramvaiele funcționează cu multă electricitate. De aici până la soluție a fost un singur pas. Un pas curajos!“ explică Ingo Mueller, inginerul care a imaginat solutia.

Cu ajutorul a doua companii, Caracal Electrics si Plescoi Micro Conductors, finantate de BMW Group, soferii isi vor putea incarca masinilor atunci cand ruleaza pe liniile de tramvai. Sistemul, botezat Fast Utility Recharge Terminal (F.U.R.T), se extinde automat din acoperisul automobilului, imediat ce acesta se urca pe linia de tramvai. Este vorba de o tija metalica ultra-flexibila care este echipata cu sarma de cupru și cu un sistem rapid de prindere, un clește tip gheara, dezvoltat in laboratoarele Caracal Electrics.

BMW i8 street BMW rezolva, in Romania, problema autonomiei masinilor electrice

Plescoi Micro Conductors a dezvoltat un algortim ultraprecis de poziționare GPS, combinat cu o camera video pozitionata in parbirz, detecteaza cand mașina rulează sub liniile de tramvai si extinde brațul flexibil. După parcugerea a numai 10 km in modul F.U.R.T. bateria se incarca la un nivel de 80%. Bineinteles ca nu trebuie sa subliniem ca solutia reduce semnificativ costurile de functionare ale automobilelor electrice, deja la un nivel deosebit de redus.

Poate ati fi tentati sa credeti ca este o gluma de 1 aprilie. Nu este, soferii romani chiar merg pe liniile de tramvai!

via|BMW

 

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.