Chevrolet Camaro facelift – revine Z/28, a.k.a. profesorul de sport

Chevrolet a prezentat in premiera la salonul auto de la New York versiunea actualizata a muscle car-ului Camaro. Aceasta a cincea generatie se bucura de la debutul din 2009 de un succes major, cu vanzari care nu par sa isi piarda din suflu.

Notorietatea sa a fost alimentata si de statutul de vedeta Hollywood, castigat in postura personajului Bumblebee, poate cel mai indragit robot din seria de filme Transformers. Insa, in realitate, masina isi disputa statutul de campion muscle car, in primul rand cu Ford Mustang si apoi cu Dodge Challenger, avand ca argument un design foarte reusit.

Daca Mustang si Challenger au mers pe un stil mai retro, Camaro este mai putin nostalgic si mai mult avangardist. Calandrul incruntat, dar mai ales stopurile patrate ofera o interpretare moderna a unor idei de stil legendare. Si tocmai la capitolul stopuri s-a strecurat un pic de barfa atunci cand a aparut noul Corvette, fratele si mai performant al lui Camaro.

Chevrolet Camaro facelift 41 Chevrolet Camaro facelift – revine Z/28, a.k.a. profesorul de sport

Chiar daca au spus-o mai mult in coltul gurii, fanii Corvette s-au legat un pic de faptul ca Chevrolet a decis sa preia design-ul stopurilor patrate si pentru Corvette, cand acesta a urmat in ultimele generatii reteta stopurilor rotunde. Poftim motiv sa nu mai dormi noaptea! E superficiala obsesia puristilor? Da. A fost detaliul acesta singurul nod in papura pe care-l puteau gasi la Corvette? Da. Si totusi, a luat Chevrolet aminte de comentariile de pe internet? Poate nici eu nu fac altceva decat sa ma invart in jurul aceluiasi deget, insa nu pot decat sa observ ca singura schimbare estetica notabila adusa lui Camaro a fost tocmai renuntarea la stopurile patrate si adoptarea unora dreptunghiulare, evident mai banale. Partea buna este ca, oricare a fost explicatia schimbarii, Camaro este un concept stilistic atat de reusit incat cu sau fara patrate tot arata de nota 10.

Acum ca am inlaturat vorbele goale din calea informatiilor importante, putem sa ne delectam cu atentia pe care inginerii americani au dat-o abilitatilor sportive ale lui Camaro.

Chevrolet Camaro facelift art1 Chevrolet Camaro facelift – revine Z/28, a.k.a. profesorul de sportCu ocazia facelift-ului, gama Camaro va include si versiunea Z/28, apelativ care din 1967 si-a atras nisa proprie de fani, pentru ca desemna versiuni cu specificatii ce il pregateau mai bine pentru pilotatul pe circuit. Acelasi caracter il are si noul Z/28.

In primul rand, sub capota se aud ropotele V8-ului LS7 de 7 litri aspirat, care face deja din Corvette Z06 o racheta de sol. Chevrolet ofera drept cotatii preliminare pentru acest motor 500 CP si 637 Nm cuplu, dar a subliniat ca este cuplat exclusiv la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte Tremec TR6060.

Cu asemenea temperament, nu este de mirare ca toate decupajele din spoilere au fost reproiectate pentru imbunatatire racirii motorului si eficientizarea functiilor ce tin de aerodinamica. Adica eleronul discret si difuzorul din spoilerul spate ale lui Z/28 nu sunt doar bonusuri estetice.

Chevrolet Camaro facelift art2 Chevrolet Camaro facelift – revine Z/28, a.k.a. profesorul de sportSi ca sa se asigure ca a conduce Z/28 chiar este un exercitiu sportiv, atunci pana si aerul conditionat este pe lista de optiuni, pentru a produce o sudoare in plus. Ca exercitiu cardio este la fel de eficient, deoarece acceleratia gravitationala in viraj ajunge pana la 1,05 g, multumita sasiului revizuit pentru o mai buna stabilitate. In timpul franarii acceleratia gravitationala urca pana la 1,5 g, datorita sistemului de franare Brembo cu discuri ceramice.

Dar si asa Z/28 nu este varful de gama, postul acela revenindu-i in continuare versiunii ZL1, care este animata de un V8 de 6,2 litri supraalimentat. Acesta dezlantuie cu 80 CP mai mult decat Z/28, adica 580 CP. Pentru cei cu bani mai putini, sau mai slabi de ingeri, se recomanda varianta de baza Camaro, pentru care Chevrolet nu a anuntat specificatii noi, in afara de retusurile estetice. Deci, in cel mai rau caz puteti miza pe „decentul” V8 de 6,2 litri, cu optiuni de 405 sau 432 CP, in configuratia SS.