Dacia Logan hatchback? Nu chiar – Mahindra Verito Vibe

Este evident ca Logan-ul a ajuns un automobil mondial, avand in vedere in cate tari se vinde. Ba mai mult, in cate tari se asambleaza: Romania, Maroc, Brazilia, Columbia, Rusia, India, Iran sau Africa de Sud. Si, mai ales, sub cate brand-uri: Dacia, Renault (Logan sau Tondar), Nissan (Aprio, NP 200), Lada, Mahindra.

In aceste conditii, este normal sa exista si diverse versiuni adaptate specificului pietei, fie ca vorbim de posibilitatile de configurare sau chiar de tipul caroseriei. Astfel, la mai bine de o jumatate de an de la prezentarea noului Logan/Sandero, vechea generatie continua sa fie prezenta in showroom-uri din diverse colturi ale lumii.

Dacia Logan hatchback Dacia Logan hatchback? Nu chiar   Mahindra Verito Vibe

Modelul pentru India, numit Mahindra Verito, va primi incepand cu luna viitoare o versiune hatchback, care se va numi Verito Vibe. Lungimea va fi mai mica de patru metri, ceea ce reprezinta in exact marele avantaj al acestui nou model: pentru a incuraja achizitia automobilelor compacte (maxim 4 m) si putin poluante (motoare de maxim 1,2 l benzina si 1,5 l diesel), guvernul indian nu le taxeaza decat cu 12%, in timp ce pentru restul modelelor taxa este de 27%, o diferenta notabila de 15% care se reflecta in pretul de achizitie. Care pret, daca l-am calculat eu bine, este pe undeva pe la 8000 de euro, pentru versiunea cu motor diesel de 1,5 l si 70 CP.

Dacia Logan hatchback 1 Dacia Logan hatchback? Nu chiar   Mahindra Verito Vibe

Dupa cum se observa si din imaginile aparute pe site-ul Autocar India, hatch-ul nu este derivat din Dacia Sandero, ci chiar din sedan, intr-o interpretare stilistica care, pentru noi, poate parea usor ciudata astazi, la aproape noua ani de la lansarea lui Logan. Pentru a se incadra in cei patru metri (Sandero I depasea cu putin aceasta lungime), spatele este taiat foarte brutal, iar consola pare extrem de mica. Pozitionarea stopurilor face ca spatele sa aminteasca vag de primele generatii de Ford Focus.

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.