Din categoria “Asa nu!” – cum sa distrugi o masina clasica

N-am avut niciodată o masina clasica. Dar pot sa-mi imaginez ca, daca as avea una, m-as purta cu ea ca si cu un bibelou. As pastra-o in cele mai bune conditii, as conduce-o doar la ocazii speciale si atunci cu maxima atentie si in niciun caz nu as lasa pe cineva sa o conduca in lipsa mea. Asa cum probabil ati face si voi, nu?

Numai ca masinile clasice au o problema: sunt clasice pentru ca sunt vechi, si fiind vechi din cand in cand se mai strica. Si atunci, daca nu cumva esti un soi de Jay Leno, al carui vast garaj este in acelasi timp si atelier auto, cu oameni special angajati, va trebui sa te duci la un service specializat ca s-o repari.

Mercedes 300 SL Gullwing accident Din categoria “Asa nu!” – cum sa distrugi o masina clasica

Exact asa a facut si proprietarul unui rar Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing” din Germania. Automobilul a fost reparat, dupa care unul dintre mecanici, in varsta de 26 de ani, a iesit cu el la un test drive, insotit de un ucenic de 19 ani. Probabil plin de entuziasm, tanarul sofer a calcat peste masura pedala de acceleratie, pierzand la un moment dat controlul si accidentand destul de grav pretiosul vehicul.

Din fericire, niciunul dintre cei doi pasageri nu a suferit rani grave, insa pagubele aduse masinii au fost estimate la circa 650.000 de euro. Atat automobilul, cat si service-ul “Mechatronik”, beneficiaza de asigurari solide, dar asta nu exclude posibilitatea ca si ghinionistul mecanic sa fie pus la plata.

Surse: Spiegel, Worldcarfans 

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.