OFICIAL: Noul Citroen C4 Picasso

Dupa ce ne-a aratat conceptul Technospace, Citroen a prezentat astazi si versiunea de serie. Noul Citroen C4 Picasso vine cu un design complet nou si un interior mai digitalizat decat pana acum.

Exteriorul noului Citroen C4 Picasso este aproape identic cu cel al conceptului Technospace, dar ne asteptam la asta. La fel cum am avut ceva timp sa ne obisnuim cu noua parte frontala, construita pe principiul etajarii blocurilor optice. Este o solutie care a revenit oarecum la moda. Dupa Juke, iata ca si noul C4 Picasso, dar si noul Jeep Cherokee abordeaza o asemenea linie de stil.

Citroen C4 Picasso art1 OFICIAL: Noul Citroen C4 PicassoImi place? Nu stiu inca. In poze, Nissan Juke mi s-a parut urat, dar cand l-am vazut pe viu, mi-am schimbat parerea. Asa ca voi decide daca noul C4 Picasso imi place sau nu dupa ce-l voi vedea langa mine. Oricum, e interesant si atrage atentia.

Linia laterala este oarecum asemanatoare cu a generatiei anterioare, in vreme ce stopurile imi par destul de asemanatoare cu cele prezente la unele modele VW, din cauza structurii interne, iar francezii spun despre ele ca dau un efect 3D.

Interiorul s-a schimbat mult si este dominat de cele doua mari display-uri centrale, pozitionate central. Ideea bordului pozitionat integral pe mijloc s-a pastrat. Display-ul superior, de 12 inch, la rezolutie HD, afiseaza informatiile de bord, dar si indicatiile sistemului de navigatie. Este casetat in 3 zone principale si poate fi personalizat. Se poate chiar afisa acolo o poza incarcata de pe un stick USB, ca un fel de wallpaper.

Monitorul de jos, de 7 inch, afiseaza informatiile sistemului audio si pe cele ale sistemului de climatizare.

Citroen C4 Picasso art2 OFICIAL: Noul Citroen C4 Picasso

Volanul, cu partea inferioara plata, este in continuarea incarcat de comenzi (4 grupuri), dar acestea sunt integrate mai elegant.

Noul Citroen C4 Picasso ruleaza pe o platforma noua a grupului PSA, modulara, numita EMP2 (Efficient Modular Platform 2) care a permis reducerea greutatii cu circa 140 kg fata de generatia anterioara, dar si pozitionarea mai joasa a motorului si podelei. Monovolumul francez este mai scurt cu 40 mm, dar are ampatamentul mai mare. Volumul portbagajului a ajuns la 537 litri si poate oferi maxim 630 litri cu scaunele spate impinse in fata.

Citroen C4 Picasso art3 OFICIAL: Noul Citroen C4 PicassoDespre motorizari aflam ca vor conta in primul rand HDi-urile de 90 CP, 115 CP si 150 CP. Celor ce prefera benzina le sunt oferite motoarele de 120 CP si THP-ul de 155 CP. Pe langa cutiile de viteze manuale, cu 5 si 6 trepte, francezii propun si o noua cutie, ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) ce poate fi folosita in mod manual sau automat, disponibila pentru motorizarile HDi de 90 CP si 115 CP, in cazul carorra reuseste niste consumuri record: 3,8 litri/100 km pentru motorul de 90 CP si 4 litri/100 km pentru cel de 115 CP. Anul viitor va veni si o automata clasica, cu 6 trepte.

Cum vi se pare? Voi puteti sa-i dati un verdict doar privind pozele?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.