OFICIAL: Noul VW CrossBlue Coupe concept – Un SUV coupe de talie mare

La ultimele saloane auto,VW ne-a aglomerat cu concepte de SUV-uri din diferite clase, dar n-au concretizat nimic pana acum.

La Shanghai, nemtii au venit cu un nou concept, VW CrossBlue Coupe, care tatoneaza terenul SUV-urilor coupe de clasa mare. Dimensiunile sunt putin peste cele ale lui BMW X6, iar designul este o versiune usor modificata a celui cu care a venit VW CrossBlue concept, prezentat la inceputul anului, la Detroit.

De fapt, noul VW CrossBlue Coupe reprezinta o versiune mai dinamica, in ideea de coupe cu 4 usi, a lui CrossBlue.

VW CrossBlue Coupe concept art1 OFICIAL: Noul VW CrossBlue Coupe concept   Un SUV coupe de talie mareCulmea, desi cu acelasi design american, CrossBlue Coupe arata destul de bine, dar nu mi se pare ca aduce acel impact de forta pe care-l vrei de la un SUV coupe de asemenea dimensiuni. Iar farurile si stopurile nu cred ca vor intra in acest fel in productia de serie.

Interiorul este foarte curat si nu prea departe de unul de serie, ceea ce ma face sa cred ca nu va mai trece mult pana cand Volkswagen va prezenta si o versiune de serie.

VW CrossBlue Coupe este propulsat de un sistem hibrid, format dintr-un V6 pe benzina, turbo, si un motor electric. Puterea ansamblului este de 415 CP, asa ca SUV-ul nemtilor poate oferi performante dinamice foarte bune: 0 – 100 km/h in doar 5,9 secunde si 236 km/h viteza maxima, plus avantajul tractiunii integrale.

VW CrossBlue Coupe concept art2 OFICIAL: Noul VW CrossBlue Coupe concept   Un SUV coupe de talie mareConceptul VW poate insa rula si in modul strict electric, pentru maxim 33 km, caz in care viteza maxima disponibila este de 120 km/h. Consumul mediu, in modul hibrid, este de doar 3 litri/100 km. Daca se ruleaza doar cu ajutorul motorului TSI, consumul mediu este de 6,9 litri/100 km, dar chiar si asa, VW CrossBlue Coupe poate ajunge la o autonomie de aproape 1.200 km (are rezervor de 80 litri).

Sa vedem ce va ajunge mai intai in productia de serie. Probabil Taigun si abia apoi un SUV Coupe.

 

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.