Record – Cea mai rapida decapotabila din lume – Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Bugatti este aproape sa prezinte o noua versiune, probabil si mai puternica, a modelului Veyron, dar pana atunci se tine de recorduri.

Bugatti a vrut sa se prezinte la Salonul Auto de la Shanghai cu ceva care sa impresioneze o lume intreaga, asa ca a organizat un record. Pentru ca pot si au cu ce.

Un exemplar Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, versiunea decapotabila a lui Veyron Super Sport, a reusit sa atinga o viteza record pentru un model decapotabil, certificata de TUV, avand la volan un pilot chinez, Anthony Liu.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC art1 Record   Cea mai rapida decapotabila din lume   Bugatti Veyron Grand Sport VitesseBolidul tehnologizat de Volkswagen a reusit sa atinga, pe circuitul de teste al germanilor de la Ehra-Lessien, o viteza de 408,84 km/h, cea mai mare viteza inregistrata vreodata de un roadster. Viteza a fost certificata oficial de organizatia germana TUV.

In versiunea in care a fost vandut initial, Bugatti Veyron Grand Sport a fost creditat cu o viteza maxima de 375 km/h pentru condusul in versiunea decapotata, dar iata ca Bugatti a vrut sa demonstreze ca se poate merge sub cerul liber si cu peste 400 km/h.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC art2 Record   Cea mai rapida decapotabila din lume   Bugatti Veyron Grand Sport VitesseMotorul care face posibil acest lucru este bijuteria celor de la VW, care au lucrat multi ani pana sa-l poata oferi la un asemenea nivel de performante. Este un W16, cu 4 turbocompresoare, de 8 litri, care produce 1.200 CP si 1.500 Nm.

Bugatti va expune modelul care a stabilit acest record la Salonul Auto de la Shanghai si a decis ca va produce doar 8 masini, la pretul de 2 milioane de euro (fara taxe) pe exemplar. Numele oficial al acestei serii limitate este Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC. Si nu va ganditi ca WRC are ceva de-a face cu Campionatul Mondial de Raliuri (desi cel putin un nebun se va gandi la asta), ci inseamna World Record Car.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.