Renault Clio 0.9 TCe Test Drive – Ambitii cu acoperire

Stiu ca v-am promis acum multe luni un test cu noul Renault Clio si iata-l ca a venit. O masina de interes pentru clientii romani, care prezinta o alta abordare a francezilor, una atent studiata, cu sanse sigure de succes.

Am laudat noul Clio inca de la aparitia primelor poze oficiale si nu mi-am schimbat parerea nici dupa ce ne-am cunoscut in detaliu. Doar ca, acum, va pot spune exact si ce nu se vede in poze. mai ales ca am avut contact cu cea mai interesanta motorizare din gama, noul propulsor de 0,9 litri, prezent si pe noile Logan si Sandero.

Francezii au vrut, si au fost obligati de concurenta, sa vina cu ceva diferit si s-au descurcat foarte bine. Noul Renault Clio arata mult mai bine si mult mai proaspat, schimband radical stilul. Personalitatea este data de partea frontala, cu faruri mari, si cea mai mare sigla pe care am vazut-o vreodata pe un model Renault. Frumos sunt integrate si liniile de LED-uri pentru luminile de zi.

Renault Clio 0.9 TCe test drive 171 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperire

Designul spatelui a fost facut in asa fel, incat sa nu mai fie nevoie de o versiune in 3 usi. Pentru prima data, manerele portierelor spate sunt integrate in rama geamurilor, ideea de coupe fiind sustinuta si de linia ascendenta a zonei inferioare a geamurilor spate. Francezii au vrut atat de mult ca noul Clio sa arate bine, incat au pus in spatele usilor cele mai mici geamuri laterale posibile. Totul de dragul stilului.

Imi plac si umerii de deasupra pasajelor spate, dar si stopurile orizontale, impartite si pe hayon. Testul atentiei de care s-a bucurat noul Renault Clio printre soferii cu care m-am ingramadit in intersectii a fost trecut cu succes.

Renault Clio 0.9 TCe test drive art1 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperireUnul din punctele forte ale noului Renault Clio este personalizarea. Sunt disponibile o multime de elemente, intr-o multime de culori, care pot da o alta prezenta masinii. Modelul testat de mine are praguri, buza de spoiler si difuzor de aer montate ulterior, ca parte a unui pachet sport. Impreuna cu jantele, il face sa arate si mai bine. Doar ca am avut o mare problema cu acea buza de spoiler, care imita fibra de carbon. Este atat de joasa, incat este cumplit de stresant sa conduci… oriunde. Orice groapa, orice limitator de viteza de la trecerile de pietoni trebuie abordat cu maxima viteza minima, altfel auzi frecarea kitului tau sport pe asfaltul romanesc. Nu mai spun de accesul in parcarile subterane si nici nu se pune problema de urcat vreo bordura. Asadar, de evitat fara regrete.

Renault Clio 0.9 TCe test drive art2 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperireHabitaclul este cat se poate de tineresc desenat si atractia principala este consola centrala, care pare o tableta mai mare “lipita” pe bord. Cuprinde display-ul cu touchscreen rezistiv, de pe care poti controla sistemul audio, navigatia si functia bluetooth. Are o rezolutie buna si este usor de controlat. Atrage atentia si forma grupului de comenzi ale sistemului de climatizare.

Plasticul negru de pe consola si cotierele portierelor arata bine doar cand masina e noua. In rest, orice amprenta, orice zgarietura, orice fir de praf se vede imediat.

Ca parte a aceluiasi pachet sport, vedeti ornamentele volanului si aeratoarelor. Exista si multe alte optiuni pentru aceste elemente, in functie de gusturi.

Spatiul este decent, nu bate recorduri la acest capitol, dar ofera ceea ce trebuie pentru o masina din aceasta clasa.

Am avut la dispozitie versiunea cu noul motor de 0,9 litri, in 3 cilindri, turbo. Acelasi motor care a debutat si in gama Dacia. Produce 90 CP/5.250 rpm si 135 Nm/2.500 rpm si se lauda cu consumuri foarte bune, pe langa avantajele fiscale.

Renault Clio 0.9 TCe test drive art3 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperireChiar daca n-ai sti dinainte ce conduci, ti-ai da repede seama. In principal dupa sunetul ragusit prezent la turatii mai mari, unde motorul asta ajunge surprinzator de repede. La 90 CP, pe o masina care cantareste sub 1.100 kg, vine cu performante decente: 0 -100 km/h in 12,2 secunde si 182 km/h viteza maxima. Este placut in oras, nu simti, la nivelul acceleratiei, ca ai o cilindree atat de mica si doar 3 cilindri. Daca ai vreun puseu de sprint mai serios, trebuie sa lucrezi cu treptele ca sa ai rezultatul dorit. Apropo de schimbatorul cutiei manuale cu 5 trepte, francezii au pastrat cursele lungi.

Mai are o caracteristica acest motor. La rece, se balbaie putin pana isi gaseste turatia stabila de relanti, iar la plecare, tot rece, este “adormit” si pune probleme daca pleci direct in rampa. Are nevoie sa se incalzeasca si este recomandat s-o faci, nu sa-l bruschezi din acceleratie.

Francezii dau un consum oficial urban de 5,6 litri/100 km. Poate, in cel mai linistit orasel francez, intr-o zi de duminica. In Bucuresti, eu am obtinut un minim de 7 litri/100 km, cu modul eco cuplat (ajusteaza raspunsul acceleratiei) si cu sistemul Stop/Start in functiune. Bineinteles, adoptand cel mai economic stil de condus de care sunt eu in stare.

In afara orasului, vezi imediat reactia caracteristica tuturor motoarelor de cilindree atat de mica, cu turbina. Consuma aproape cat scrie in fisa tehnica, adica 3,9 litri/100 km, doar daca mergi sub limitele de viteza, cu masina goala, intr-un ritm cat se poate de economic. Orice apasare mai hotarata a acceleratiei, la depasiri, influenteaza serios consumul, la fel si daca mergi cu mai multi adulti in masina, la fel si daca treci de 110 km/h. Un ritm mai alert, cu viteze maxime de 130 km/h si 60 km/h prin localitati, te duce pe la un 6,5 litri/100 km.

Renault Clio 0.9 TCe test drive 241 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperire

Ca tinuta de drum, Renault Clio 0.9 TCe se comporta normal. Accent pe confort, directie (cu asistare electrica) putin prea moale si filtrare buna a gropilor. Nimic de reprosat, este o masina de oras, iar motorul asta chiar nu se preteaza la un condus in forta.

Renault Clio 0.9 TCe test drive art4 Renault Clio 0.9 TCe Test Drive   Ambitii cu acoperirePretul noului Renault Clio, cu acest motor, pleaca de la 12.400 euro, in conditiile in care are toate sistemele de siguranta activa (ABS cu EBD, ESP si asistare la pornirea in rampa), geamuri fata electrice, computer de bord, oglinzi electrice, aer conditionat, cruise control si sistemul Media NAV. Un pret foarte bun pentru un asemenea nivel de echipare.

Pe langa acest 0,9 TCe, mai este disponibil motorul de benzina de 1,2 litri si 75 CP (pret de la 10.200 euro), dar si diesel-ul de 1,5 litri, cu 75 CP (11.800 euro) sau 90 CP (13.800 euro).

Asadar, concluzia. Merita banii noul Renault Clio? Absolut, arata bine, este bine construit si bine echipat. E chiar pacat sa nu platesti ceva in plus pentru personalizare. Ii schimba mult aspectul si ti-l poti face asa cum vrei. Motorul de 0,9 litri este recomandat daca mergi mai mult in oras si daca nu folosesti masina pentru vacante. Isi pierde din eficienta daca-l duci des in afara orasului, la viteze mai mari si/sau incarcat.

 

 

 

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.