Renault Clio 1.5 dCi – Test Drive – Echilibru

Dupa ce am testat noul Renault Clio cu noul motor de 0.9 litri TCe, a venit si randul unei versiuni de motorizare traditionala, pe gustul celor care prefera maximum de economie.

Evident, este vorba de Renault Clio cu omniprezentul motor de 1,5 litri dCi, in versiunea de 90 CP, cu cutie de viteze manuala, cu 5 trepte. Renault mai ofera si versiunea de 75 CP a acestui propulsor, dar pentru un utilizator normal, care vrea performante decente, motorul de 90 CP trebuie sa fie pe lista. Oricum, pe langa un alt motor, am avut ocazia sa vad si o alta combinatie de culori pentru exterior si interior, una chiar reusita, cu rosu si negru. Un lucru e sigur, noul Clio chiar poate fi pe gustul fiecaruia, in ceea ce priveste personalizarea.

Renault Clio 1.5 dCi Test Drive 1 Renault Clio 1.5 dCi   Test Drive   Echilibru

Motorul de 1.5 litri dCi este binecunoscut romanilor, care-l au la dispozitie atat in gama Renault, cat si in gama Dacia. Ei bine, pentru noul Clio a suferit niste modificari care l-au facut si mai economic. In Bucuresti, am reusit sa obtin un consum de 5 litri/100 km, cu modul ECO in functiune si cu sistemul Stop/Start cuplat. Este cu aproape un litru mai mare decat ceea ce anunta Renault, dar pentru conditiile din Bucuresti, diferenta e chiar justificata.

Renault Clio 1.5 dCi Test Drive 2 Renault Clio 1.5 dCi   Test Drive   Echilibru

In afara, consumul anuntat este de 3,3 litri si m-am convins ca poate fi atins, dar doar daca nu te grabesti. Deloc. Maxim 90 km/h, doar soferul, acceleratia mangaiata in cel mai gentil mod posibil si frana de motor. Am rezistat doar vreo 20 km in ritmul asta, cat sa vad ca e posibil.

Cum se simte totusi motorul asta pe noul Clio? Mie mi s-a parut mai placut decat cel de 0.9 litri TCe, cu aceeasi putere, desi nu sunt neaparat un fan al motoarelor diesel. Dar cuplul mai mare il face mai placut, iti da senzatia ca e mai rapid, chiar daca cele 11,7 secunde necesare pana la 100 km/h arata ca este doar cu jumatate de secunda mai rapid. Viteza maxima este de 178 km/h, dar la peste 130 km/h consumul atinge deja valori care nu mai au legatura cu economia unui diesel atat de mic.

Renault Clio 1.5 dCi Test Drive 3 Renault Clio 1.5 dCi   Test Drive   Echilibru

Mai aveam o curiozitate legata de diferentele fata de generatia anterioara, cu acelasi motor. Ei bine, noul Clio este cu 0,4 litri/100 km mai economic decat vechiul model, la nivelul consumului mediu, dar reversul este ca are nevoie de 0,7 secunde in plus pentru a atinge 100 km/h. Un compromis normal, mai ales ca diferenta de acceleratie e prea mica pentru a fi simtita.

Renault Clio 1.5 dCi Test Drive 5 Renault Clio 1.5 dCi   Test Drive   Echilibru

Pretul incepe de la 13.800 euro, cu 1.400 euro mai mult decat pentru motorul de 0.9 litri TCe, cu acelasi nivel de echipare. Pretul este cu 1.200 de euro mai mic decat cel al modelului VW Polo, cu motor de 1,6 litri TDI si 90 CP si la acelasi nivel cu al unui Opel Corsa cu motor de 1,3 litri DTE si 95 CP.

Renault Clio 1.5 dCi Test Drive 4 Renault Clio 1.5 dCi   Test Drive   Echilibru

Daca vreti si alti concurenti, va pot spune ca noul Clio 1.5 dCi este cu 100 euro mai ieftin decat Skoda Fabia cu acelasi motor de la Polo si tot cu 100 euro mai ieftin decat Ford Fiesta facelift cu motor de 1,6 TDCI si 95 CP.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.