Renault Twizy RS F1 concept – O idee trasnita, o masina la fel

Renault a furnizat o surpriza maxima cu noul Renault Twizy RS F1 concept, o idee nebuna, materializata repede si spectaculos.

Francezii au succes maxim cu motoarele Renault in Formula 1, e suficient sa vedem oricare din cele doua clasamente ale competitiei. Si daca tot nu sunt prezenti decat la nivel de furnizor de motoare, si-au zis sa atraga atentia prin ceva care arate ca ei domina Formula 1 in zilele noastre.

Ideea a fost sa aduca tehnologie din Formula 1 pe o masina de serie. Nimic spectaculos pana aici, dar ce masina au ales!

Renault Twizy RS F1 concept art1 Renault Twizy RS F1 concept   O idee trasnita, o masina la felCiudatul electric Renault Twizy a fost “condamnat” sa se supuna unui tratament cu steroizi, care sa-l aduca cat mai aproape de monoposturile din Formula 1. A primit un set de roti cu pneuri slick, ca cele din Formula Renault 2.0, spoiler din fibra de carbon, praguri si eleron dupa modelul monoposturilor de Formula 1. Are chiar si un stop in genul celor folosite pe timp de ploaie de monoposturile din Formula Renault 3.5. Observati si volanul, e dupa modelul din F1, dar cu comenzi adaptate functiilor lui Twizy F1.

Acum, pun pariu ca faceti deja speculatii cu privire la motorizare. Pentru ca Twizy a fost conceput ca model electric, n-ar fi dat bine sa-i fie grefat un motor conventional, asa ca a ramas electric. Dar, pe langa motorul de 17 CP al versiunii de serie, Twizy RS F1 concept a primit si un sistem KERS derivat din cel folosit in Formula 1. Acest sistem stocheaza energia dezvoltata in timpul franarii, care altfel s-ar pierde sub forma de caldura, in niste baterii, pentru ca apoi sa fie folosita la propulsie.

Renault Twizy RS F1 concept art2 Renault Twizy RS F1 concept   O idee trasnita, o masina la felCu sistemul KERS declansat, Renault Twizy RS F1 concept dispune de un maxim de 97 CP. Energia poate fi folosita treptat, la fel ca in Formula 1, prin apasarea simultana a celor doua padele de pe volan, dar si intr-o singura “injectie”, caz in care cei 97 CP sunt disponibili pentru 14 secunde.

In acest fel, Twizy RS F1 concept poate accelera pana la 100 km/h in acelasi timp necesar unui Megane RS, adica 6 secunde, iar viteza maxima este de 110 km/h. Masina cantareste doar 564 kg si vine cam cu acleasi raport greutate/putere ca si un Megane RS de 265 CP si 1,387 tone.

Acest mic monstru este complet functional si va face spectacol la evenimentele organizate de Renault. Se doreste a fi o punte de legatura intre cele mai avansate tehnologii din motorsport si modelele de serie. E o reusita atat prin tehnolgie si modul in care arata, dar si prin nebunia ideii in sine.

Renault Espace F1 Renault Twizy RS F1 concept   O idee trasnita, o masina la felRenault nu e la prima deviatie a unui model de serie catre tehnologia din Formula 1. In 1194, cu ocazia aniversarii a 10 ani de existenta a monovolumului Espace, Renault si Matra au pus la punct conceptul Espace F1. Si cum la acea vreme ecologia era doar un studiu ascuns prin sertarele oamenilor de stiinta, nu o cerinta sociala si de imagine, Espace F1, cu caroserie din fibra de carbon, a primit chiar motorul V10 de 3,5 litri si 820 CP al monopostului Williams din acea vreme, cuplat la o cutie de viteze semiautomata, cu 6 trepte si actionare de la padelele de pe volan.

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.