Salonul Auto Moto 2013 – mic, dar bine venit!

De ani de zile, piata auto din Romania este in scadere accentuata. Anul trecut, vanzarile de autoturisme noi au ajuns, dupa cinci ani de reduceri consecutive, la nivelul lui 2000, cand romanii aproape nici un visau sa intre in Uniunea Europeana. Iar anul acesta a inceput tot pe minus, deci cu greu putem estima cand vom inregistra prima stagnare, nu mai vorbesc de crestere.

Solutii s-au gasit, insa poate ca n-au fost cele mai potrivite, sau poate ca n-au venit la timpul potrivit. Nu vreau sa intru in generalitati in acest articol, ci sa ma concentrez pe un singur subiect: expozitiile auto.

Salonul Auto Moto Bucuresti 2013 art1 Salonul Auto Moto 2013 – mic, dar bine venit! Salonul Auto Bucuresti a avut prima editie pe la mijlocul anilor ’90 si s-a dezvoltat pana la recunoasterea internationala (a intrat in calendarul OICA – International Organization of Motor Vehicle Manufactures), dar s-a oprit brusc in 2007. Doi ani mai tarziu, cand trebuia sa fie organizata urmatoarea editie, oficialii au dat vina, relativ justificat (parea atunci) pe celebra criză. Este adevarat, standardul din 2007 era destul de greu de atins, iar orgoliile mari nu au vrut o manifestare mai discreta, preferand absenta totala. In 2011, conform traditiei, ar fi trebuit sa urmeze o alta editie. Dar care, ce sa vezi, a fost de asemenea anulata. OICA a inteles si nu a scos evenimentul din calendarul in care organizatorilor le fusese atat de greu sa ajunga in trecut nici macar in 2013, cand SIAB apare ca incepand pe 3 octombrie. Insa suntem deja in aprilie si APIA nu a anuntat inca nimic concret despre acest eveniment. Va mai avea loc? Cu siguranta nu, iar peste inca doi, indiferent de piata, criza, orgolii sau spatii expozitionale disponibile, SIAB nu va mai aparea in niciun calendar international.

Salonul Auto Moto Bucuresti 2013 art2 Salonul Auto Moto 2013 – mic, dar bine venit! Din 2007 in Romania si in special Bucuresti au fost organizate anual zeci de targuri. De produse cosmetice, de turism, de mariaj, erotice, de beblusi, de iahturi, de echipamente specializate si in general cam din orice domeniu ti-ar trece prin cap. Piata imobiliara, lovita de criza la fel de greu ca cea auto (vorbim, de fapt, de cele mai afectate domenii de afaceri in Romania), a inteles rapid ca fara expunere, fara a-i atrage pe clienti intr-un dialog direct, nu-si va reveni, iar targuri specializate au inceput sa fie din ce in ce mai des organizate. Ba chiar, anul trecut daca nu ma insel, au existat doua astfel de evenimente in Bucuresti, in doua locatii diferit, dar in acelasi week-end.

In domeniul auto, in cei patru ani scursi intre 2007 si 2011, nu a existat, in Bucuresti cel putin, niciun “salon”. A… motocicletele au avut anual expozitia lor, desi reprezinta o piata infinit mai mica decat cea auto. La fel, pasionatii de tuning s-au organizat cumva. Proprietarii de vehicule clasice au gasit de asemenea motivatie pentru a se grupa in expozitii periodice. Si totusi, cumva, marii jucatori (adica importatorii și producatorii de la noi) nu au reusit sa ajunga la niciun compromis cu cei care au incercat sa organizeze o astfel de expozitie.

Salonul Auto Moto Bucuresti 2013 art3 Salonul Auto Moto 2013 – mic, dar bine venit! Pentru ca incercari au fost. In 2011, la Romaero (unde ani de zile a avut loc si celebrul dinozaur SIAB) a avut loc “Salonul Auto Bucuresti”. Pe o vreme rece si ploioasa, zeci de mii de vizitatori au ales sa-i calce pragul doar pentru a fi dezamagiti de lipsa crasa de modele expuse (au fost reprezentate circa sase-sapte marci). E vina organizatorilor? Posibil, insa de afara aceasta pare infinit mai mica decat a companiilor care au refuzat participarea.

Anul trecut, in primavara, a avut loc in Piata Constitutiei prima editie a Salonului Auto/Moto. Cele 13 marci de autoturisme au umplut rapid spatiul disponibil. N-a fost perfect, dar lumea a venit, aratand tuturor ca interes exista. Din fericire, organizatorii s-au incapatanat sa mai faca o editie si anul acesta. Expozantii au crescut pana la 20 – ma refer exclusiv la marci auto, nu moto, accesorii sau echipamente.

Salonul Auto Moto Bucuresti 2013 art4 Salonul Auto Moto 2013 – mic, dar bine venit! Asadar, pana duminica, pe spatiul destul de ingust al parcarii din fata Casei Poporului, in cortul asamblat de organizatori, asteapta sa fie admirate zeci de automobile, mai noi sau mai vechi, mai ieftine sau mai scumpe. De acord, sunt atat de inghesuite incat e greu sa te bucuri cu adevarat de prezenta lor acolo, iar in week-end ar putea sa fie atat de aglomerat incat sa-ti fie foarte greu sa le pozezi. Dar locatia e usor accesibila, iar organizatorii au pregatit tot felul de activitati conexe. Și, in primul rand, exista!

Cine vrea mai multe detalii, poate consulta comunicatul de presa de mai jos. Plus un set de poze de la fata locului. Iar daca ajungeti zilele acestea la SAM, as aprecia sa ne povestiti experienta in sectiunea de comentarii.

 

COMUNICAT DE PRESA

Miercuri, 3 aprilie, a avut loc deschiderea oficiala a Salonului Auto Moto Bucuresti in Piata Constitutiei. Reprezentantii celor 20 marci auto (Abarth, Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Mazda, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Range Rover, Suzuki, Volvo) si 7 marci de motociclete si scutere (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Huqsvarna, Kawasaki, Triumph) vor intra in competitie pentru atragerea clientilor, prin oferte pregatite special pentru vizitatorii Salonului Auto Moto Bucuresti.

Premiere, noutati si oferte surpriza sunt prezente in toate standurile expozitiei, atat in zonele de expunere a dealerilor auto si moto, cat si in zonele de servicii, tuning si accesorii.

Astfel, printre vedetele prezentate de partenerii Opel, in premiera la Salonul Auto Moto, se numara Opel Mokka, SUV-ul subcompact al marcii si singurul al unui producator german in acest segment, ca si Opel Adam, singurul model mini lifestyle proiectat, dezvoltat si construit in Germania. Cateva dintre variatiile practic nelimitate ale modelului Opel Adam pot fi vazute incepand cu 3 aprilie la Salonul Auto. Opel Adam trece dincolo de ierarhia clasica a dotarilor, fiind disponibile mai multe niveluri de personalizare, incepand cu 3 “universuri”. Acestea indica stari de spirit diferite – Adam Jam (funky), Adam Glam (chic) si Adam Slam (sportiv).

Citroen aduce o premiera nationala prin modelul DS3 Cabrio, in timp ce modelele Chevrolet Camaro Cabrio si Mazda 6 sunt prezentate in premiera la SAM.

Motoboom prezinta anul acesta, in premiera nationala, ultimele modele de motociclete de la: Aprilia (RSV4 APRC Factory ABS), Kawasaki (Z1000 SE , Z800 ABS, ZX636 Ninja ABS, ZX300R Ninja) Triumph (Trophy SE ABS, Explorer XC ABS, Street Triple 675 R ABS, Rocket RIII Roadster).

Motor Side se prezinta la Salonul Auto Moto cu atv-uri si side-by-side-uri de la Polaris si ArcticCat si expune, in premiera la SAM, noul model 2013 Polaris Scrambler XP 850 H.O. (850 cmc / 77CP, servodirectie, amortizoare FOX etc).

Si nu numai atat, organizatorii Salonului Auto Moto Bucuresti au pregatit, in mod special pentru aceasta editie, multe concursuri cu premii, spectacole live care vor aduce pe scena peste 50 de artisti romani, precum si sesiuni foto sau autografe cu invitati speciali din lumea automobilismului si showbiz.

Astfel, in noaptea de vineri spre sambata, pe Bulevardul Libertatii, isi vor ocupa locurile rezervate masinile deosebite din toata tara, din categoriile sport, luxury, old timer, tunate, etc, pentru a participa la concurs pentru titlul de “Best Car of show”, desemnat pe baza votului vizitatorilor Salonului Auto Moto Bucuresti. In mod similar, posesorii de motociclete deosebite vor intra in concurs cu motoarele lor, pentru titlul suprem “Best Moto of show”, in baza votului vizitatorilor.

Si frumoasele hostese vor concura pentru a intra in gratiile vizitatorilor si a castiga dreptul de a urca pe podium pentru titlul de “Miss hostess Salonul Auto Moto”.

Noaptea alba a comunitatilor auto si moto, sambata spre duminica, cu foc de tabara si muzica folk, fara amplificatoare audio, va reuni pe toti pasionatii de masini si motoare, atat vizitatori cat si expozanti. Iar in zilele de sambata si duminica, pe Bulevardul Libertatii vor avea loc demonstratii de cascadorie moto.

Printre invitatii speciali de la Salonul Auto Moto se vor numara si campionii nationali de raliuri Bogdan Marisca, Sebastian Itu si Daniel Ungur. Pilotii Napoca Rally Academy vor oferi autgrafe fanilor si se vor intrece cu acestia pe simulatorul de Formula 1.

Deschiderea oficiala a Salonului Auto Moto Bucuresti a prilejuit si lansarea sezonului 2013 a Competitiei Dunlop Romanian Superbike. Cupa Dunlop Romanian Superbike este singura competitie romaneasca de motociclism viteza ce se desfasoara exclusiv pe circuite profesioniste, precum Serres, HungaroRing, SlovakiaRing, PannoniaRing sau Brno, iar din 2013 si pe circuite romanesti profesioniste. La eveniment a fost prezent Ionut Mistode, campionul de la clasa Superbike.

De asemenea, in zilele de 6 si 7 aprilie pe bulevardul din fata Palatului Parlamentului se va organiza un circuit de karting, cu intrarea gratuita pentru vizitatorii Salonului Auto Moto Bucuresti.

 

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.