BMW M5 facelift si BMW M6 – Un plus de putere si mai bine pregatit pentru circuit

Asa cum spuneam, facelift-ul Seriei 5 a atins si modelul M5, care a primit insa, pe langa discrete modificari estetice si un pachet de performanta. Este optional, nu pare impresionat la nivelul puterii in plus, dar vine la pachet cu ajustari mai ample decat ai fi tentat sa crezi la prima vedere.

BMW ofera acum pentru toate modelele din gamele M5 si M6 pachetul Competition Package. Acesta presupune o crestere de 15 CP a motorul V8 de 4,4 litri, biturbo, ceea ce nu pare cine stie ce realizare. Pana la urma, nu mai sunt 560 CP, ci 575 CP, adica nu trebuie sa ne asteptam la valori mai bune de acceleratie. Oficial, M5 cu acest pachet ajunge acum la 100 km/h cu 0,1 secunde mai repede. Daca nu esti pilot BMW, nu ai la dispozitie un circuit si nu ai sistem de masurare pe masina, diferenta asta e absolut nesemnificativa.

BMW Competition Package 61 BMW M5 facelift si BMW M6   Un plus de putere si mai bine pregatit pentru circuit

Si bavarezii stiu asta, astfel incat Competition Package nu inseamna doar 15 CP in plus. Mai sunt si alte modificari, cum ar fi suspensii setate diferit, garda la sol cu 10 mm mai mica pentru M5, o noua unitate de control pentru diferential, plus modificari de soft care promit sa faca diferenta. Unde? Evident, pe un tur de circuit, in mainile unuia care stie sa scoata tot din aceste modele de aproape 600 CP.

BMW Competition Package 181 BMW M5 facelift si BMW M6   Un plus de putere si mai bine pregatit pentru circuit

Sincer, modificarile astea sunt, pentru marea majoritate a celor ce-si permit un model M, mai mult de imagine, la fel cum sunt si un raspuns pentru optiunea S-Model de pe versiunile AMG ale lui E-Klasse. E o forma de respect pentru cei ce dau peste 100.000 euro pe o masina. Dar adevarul este ca, probabil, cei mai multi nu vor simti vreodata modificarile astea, daca nu se duc pe Nurburgring pentru cateva zeci de ture.

Dar, cum spuneam, e o demonstratie de forta si de respect pentru client.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.