OFICIAL: BMW Seria 5 facelift – Discret, dar la zi cu tehnologia

A venit vremea unui facelift pentru BMW Seria 5, modelul de clasa mare al bavarezilor, cu atat mai mult cu cat si Mercedes E-Klasse a primit unul, nu cu mult timp in urma.

BMW Seria 5 este o masina care a aratat bine inca de la lansare, in 2009, asa ca nemtii au preferat modificari estetice discret. Chiar foarte discrete, pentru ca trebuie sa cunosti bine masina ca sa-ti dai seama de diferentele subtile de la nivelul farurilor si de rearanjarea grilei inferioare a spoilerului fata. Usoare modificari sunt si la nivelul stopurilor, oglinzile au primit lumini de semnalizare si… cam atat.

Interiorul este in aceeasi nota, nimic redesenat, doar noi materiale si ornamente si noi combinatii de culori.

BMW Seria 5 facelift 231 OFICIAL: BMW Seria 5 facelift   Discret, dar la zi cu tehnologia

La nivel tehnic, BMW Seria 5 facelift se aliniaza ultimelor tehnologii ale constructorului bavarez si, desi nu exista modificari ale puterii propulsoarelor, acestea consuma mai putin si respecta deja normele Euro 6, care vor deveni obligatorii in septembrie 2014. Sunt si sisteme de siguranta noi, cum ar fi Traffic Jam Assistant, care mentine masina pe aceeasi banda, automat, chiar si in viraje, atunci cand se ruleaza incet, in aglomeratie.

BMW Seria 5 facelift 241 OFICIAL: BMW Seria 5 facelift   Discret, dar la zi cu tehnologia

Cu ocazia faceliftului, BMW a introdus si o noua versiune de baza a Seriei 5. Este vorba de modelul BMW 518d, al carui motor de 2 litri produce 143 CP si ofera un consum mediu de 4,5 litri/100 km. Pretul acestei versiuni in Romania este de 43.400 euro, acesta fiind cel mai accesibil BMW Seria 5.

Cel mai puternic model din gama (daca excludem ultrasportivul M5) este 550i, al carui V8 de 4,4 litri, turbo, produce 450 CP si costa 76.694 euro.

Faceliftul cuprinde toata gama Seriei 5, de la berlina, la touring, la Seria 5 GT si pana la modelul M5, despre care va voi povesti ulterior, pentru ca acolo sunt niste modificari care merita mentionate separat.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.