OFICIAL: Noul Mercedes S-Klasse – “Cea mai buna masina din lume”

Lansarea unui nou model din clasa de lux este, cu atat mai mult atunci cand implica unul dintre cei 3 mari constructori premium germani, o sarbatoare pentru pasionatii de masini. Asta pentru ca vedem la ce nivel s-a ajuns cu tehnologia acestui domeniu. Si nu e vorba doar de motoare puternice si foarte economice, performante si lux, ci mai ales de sistemele de siguranta si dinamica.

Astazi e randul celor de la Mercedes sa impresioneze domeniul auto cu noua generatie S-Klasse. Un model deosebit, in conditiile in care Maybach a intrat in conservare, iar noul Mercedes S-Klasse trebuie sa-i preia nisa, adica sa raspunda nu numai cerintelor de lux, ci si celor de superlux. Poate acesta este motivul pentru care, in premiera, noul Mercedes S-Klasse a fost dezvoltat din start in versiunea cu ampatament mare, cea “scurta” fiind derivata din modelul mai mare.

noul Mercedes S Klasse 71 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse   Cea mai buna masina din lume

In ceea ce priveste designul, noul Mercedes S-Klasse nu surprinde cu mai nimic, la nivelul elementelor. Este o masina frumoasa, clar axata pe eleganta si nu pe agresivitate. Farurile sunt in noua linie Mercedes, pe care am vazut-o deja la cateva modele ale constructorului german. Mie nu-mi plac prea mult, din cauza liniei de LED-uri din partea superioara. Imi plac insa stopurile si linia laterala, tipica deja modelelor S-Klasse. Trebuie sa recunosc, la nivel de ansamblu, noul Mercedes S-Klasse arata pe masura pretentiilor: elegant, inspira forta, nu neaparat viteza, si pastreaza distinctia tradionala a modelului.

noul Mercedes S Klasse 81 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse   Cea mai buna masina din lume

Noul Mercedes S-Klasse este prima masina din lume care nu are absolut nici un bec clasic. Doar LED-uri, atat la exterior, cat si la interior, aproape 500 LED-uri pentru toata masina: 56 pentru fiecare far, 35 pentru fiecare stop si circa 300 la interior.

Habitaclul este definitia luxului, cu piele, lemn si toata suita de detalii care sa-ti satisfaca pretentiile de lux. Taloul de bord este format din doua mari display-uri, cu diagonala de aproape 31 cm. Cel din spatele volanului afiseaza digital, dar in forma analogica, ceasurile de bord, iar cel central afiseaza sistemul de infotainment si indicatiile sistemului de navigatie. Sunt foarte mari aceste display-uri, dar totul pare aerisit si desenat cu stil.

noul Mercedes S Klasse 161 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse   Cea mai buna masina din lume

Scaunele din spate, sau bancheta, dupa caz, sunt facute special pentru confort si aici vedem clar influenta din clasa de superlux, careia ii raspundea pana acum Maybach. Spatar ajustabil, suport pentru picioare, 6 programe de masaj, echipare office, tot ce trebuie pentru cel mai pretentios om de afaceri care vrea fie sa lucraze, fie sa se relaxeze cu tratament de ultralux.

N-are rost sa va mai spun ca Mercedes vine cu o multime de sisteme de siguranta activa, printre care un sistem de camere care “citesc” starea drumului si adapteaza optim suspensiile inainte ca masina sa ruleze pe respectiva suprafata. Se pastreaza optiunea suspensiilor AirMatic pentru cei ce doresc confort absolut.

La lansare, noul Mercedes S-Klasse va fi disponibil cu doua propulsoare diesel si doua pe benzina. Gama diesel cuprinde modelul S 350 BlueTEC, cu un V6 de 3 litri si 258 CP si consum mediu de 5,5 litri/100 km. Hibridul diesel, S 300 BlueTEC Hybrid, cu motor cu 4 cilindri, de 2,2 litri si 204 CP, creditat cu un consum mediu de 4,4 litri/100 km.

noul Mercedes S Klasse 361 OFICIAL: Noul Mercedes S Klasse   Cea mai buna masina din lume

Gama motoarelor pe benzina incepe cu modelul S 400 Hybrid, cu un V6 de 3,5 litri si 306 CP si motor electric de 27 CP. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde si afiseaza un consum mediu de 6,3 litri/100 km. Cel mai puternic model pe benzina este, deocamdata, S 500, al carui V8 de 4,7 litri produce 455 CP si asigura sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde.

Preturile pentru piata germana pornesc de la 79.790 euro. Cele pentru Romania le vom afla, probabil, in tomana acestui an.

Imi placenoul S-Klasse (mai putin farurile) si trebuie sa recunosc faptul ca este cea mai avansata (tehnologic) masina de lux la acest moment. Nu vrea dinamica lui BMW Seria 7, vrea pur si simplu sa nu poata fi atins ala nivelul confortului si prestantei. Din ce spun ei in comunicatul de presa, le-a cam iesit.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.