Lansarea unui nou model din clasa de lux este, cu atat mai mult atunci cand implica unul dintre cei 3 mari constructori premium germani, o sarbatoare pentru pasionatii de masini. Asta pentru ca vedem la ce nivel s-a ajuns cu tehnologia acestui domeniu. Si nu e vorba doar de motoare puternice si foarte economice, performante si lux, ci mai ales de sistemele de siguranta si dinamica.
Astazi e randul celor de la Mercedes sa impresioneze domeniul auto cu noua generatie S-Klasse. Un model deosebit, in conditiile in care Maybach a intrat in conservare, iar noul Mercedes S-Klasse trebuie sa-i preia nisa, adica sa raspunda nu numai cerintelor de lux, ci si celor de superlux. Poate acesta este motivul pentru care, in premiera, noul Mercedes S-Klasse a fost dezvoltat din start in versiunea cu ampatament mare, cea “scurta” fiind derivata din modelul mai mare.
In ceea ce priveste designul, noul Mercedes S-Klasse nu surprinde cu mai nimic, la nivelul elementelor. Este o masina frumoasa, clar axata pe eleganta si nu pe agresivitate. Farurile sunt in noua linie Mercedes, pe care am vazut-o deja la cateva modele ale constructorului german. Mie nu-mi plac prea mult, din cauza liniei de LED-uri din partea superioara. Imi plac insa stopurile si linia laterala, tipica deja modelelor S-Klasse. Trebuie sa recunosc, la nivel de ansamblu, noul Mercedes S-Klasse arata pe masura pretentiilor: elegant, inspira forta, nu neaparat viteza, si pastreaza distinctia tradionala a modelului.
Noul Mercedes S-Klasse este prima masina din lume care nu are absolut nici un bec clasic. Doar LED-uri, atat la exterior, cat si la interior, aproape 500 LED-uri pentru toata masina: 56 pentru fiecare far, 35 pentru fiecare stop si circa 300 la interior.
Habitaclul este definitia luxului, cu piele, lemn si toata suita de detalii care sa-ti satisfaca pretentiile de lux. Taloul de bord este format din doua mari display-uri, cu diagonala de aproape 31 cm. Cel din spatele volanului afiseaza digital, dar in forma analogica, ceasurile de bord, iar cel central afiseaza sistemul de infotainment si indicatiile sistemului de navigatie. Sunt foarte mari aceste display-uri, dar totul pare aerisit si desenat cu stil.
Scaunele din spate, sau bancheta, dupa caz, sunt facute special pentru confort si aici vedem clar influenta din clasa de superlux, careia ii raspundea pana acum Maybach. Spatar ajustabil, suport pentru picioare, 6 programe de masaj, echipare office, tot ce trebuie pentru cel mai pretentios om de afaceri care vrea fie sa lucraze, fie sa se relaxeze cu tratament de ultralux.
N-are rost sa va mai spun ca Mercedes vine cu o multime de sisteme de siguranta activa, printre care un sistem de camere care “citesc” starea drumului si adapteaza optim suspensiile inainte ca masina sa ruleze pe respectiva suprafata. Se pastreaza optiunea suspensiilor AirMatic pentru cei ce doresc confort absolut.
La lansare, noul Mercedes S-Klasse va fi disponibil cu doua propulsoare diesel si doua pe benzina. Gama diesel cuprinde modelul S 350 BlueTEC, cu un V6 de 3 litri si 258 CP si consum mediu de 5,5 litri/100 km. Hibridul diesel, S 300 BlueTEC Hybrid, cu motor cu 4 cilindri, de 2,2 litri si 204 CP, creditat cu un consum mediu de 4,4 litri/100 km.
Gama motoarelor pe benzina incepe cu modelul S 400 Hybrid, cu un V6 de 3,5 litri si 306 CP si motor electric de 27 CP. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde si afiseaza un consum mediu de 6,3 litri/100 km. Cel mai puternic model pe benzina este, deocamdata, S 500, al carui V8 de 4,7 litri produce 455 CP si asigura sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde.
Preturile pentru piata germana pornesc de la 79.790 euro. Cele pentru Romania le vom afla, probabil, in tomana acestui an.
Imi placenoul S-Klasse (mai putin farurile) si trebuie sa recunosc faptul ca este cea mai avansata (tehnologic) masina de lux la acest moment. Nu vrea dinamica lui BMW Seria 7, vrea pur si simplu sa nu poata fi atins ala nivelul confortului si prestantei. Din ce spun ei in comunicatul de presa, le-a cam iesit.
Aspect exterior: frontal de C Klasse umflat cu steroizi si cu blocuri optice urate (in noul stil patratos german deschis de VW), spate … cu inspiratie.
Aspect interior sa-i spunem “prafuit”, cu bordul si panourile usilor amintind de masinile de lux britanice de acum 20-30 de ani (Bentley, Rolls Royce sau Range Rover) dar cu niste scaune (in special cele din spate) de care m-am indragostit.
General: la aspect mai aveau mult de lucrat si vor pierde puncte serioase in fata concurentei (mai ales din cauza aspectului interior mult prea targetat pe clientii de peste 50-60 de ani), la confort nu ma pot pronunta pana nu o testez dar parca il simt cum imi gadila simturile.
Da normal, daca cu maybachul sa inchis seria de super lux sau clasa, a ramas doar batranul S , este super tehnologizat dar pana la sportivitatea seriei 7 sau a superbului Rolls mai este mult drum, eu m-as limita la aceste afirmatii. Super luxul este definit de Rolls Royce, in rest bravo lor se bat cu cea ce au in dotare.
Este o corcitura cu de toate din designul actual cel mai important ramane aspectul tehnologie(cu noutatile aferente) ,nu ma intereseaza hibridele, motorizarile sant inca neclare pentru mine.
@mcpro Observ ca nu ai citit atent comentariul prin urmare fac o scurta traducere: aspectul interior este invechit si are ca sursa probabila de inspiratie modelele …
Referitor la Rolls, pot sa iti confirm ca au ramas un pic in urma tehnologic (pe linie – nici concurentii directi de la Bentley nu stau prea bine / n.r.: Rolls Royce este echivalentul Mercedes in clasa lux iar Bentley este echivalentul BMW in aceeasi clasa) dar sunt in top la capitolul confort.
Ca punct de reper pentru analizele viitoare: nu poti sa compari Clasa S cu Rolls-ul fiindca sunt din categorii diferite – clasa superioara si clasa luxury.
Masina mai buna decat BMW nu exista
Va atrag atentia ca tinuta de drum si confortul pasagerilor este mult mai superior intrun rolls Royce fata de un S classe si asta declarata de un sofer profesionist de la o firma de inchirieri limuzine . Referitor la ….mai bun este BMW fata de un MB as vrea sa contrazic din prisma faptului ca bavarezii au facut masini sportive fata de consacratul comfort in rulare a lui Mercedes.Desigur tehnologiile tind sa se asemene la fiecare marca dar relicvele /temperamentele si tehnologia mecanica nu se schimba prea usor si nici de la un model la altu sa difere prea mult.Raportul dintre tehnologia mecanica si cea inteligenta este clar mai ridicat la S-classe fata de competitori interiorul cu tendinte retro nu se va ridica la pretentiile celor cu RR precum nici confortul in rulare dar S classe castiga printrun cumul de alte calitati precum siguranta pasagerilor mentenanta facila oriunde in lume cu o calitate a fabricatiei aproape perfecta.
Sunt de acord cu @calator. Dintre MB si BMW as alege intotdeauna MB dar nu prea imi vine sa aleg nici una fiindca ma sufoca ambele cu bordul de-a dreptul invechit si nu retro. Poate ca acel bord era adecvat in 1980 dar sub nici o forma nu mai este la fel de apreciat in 2015. Nemtii ar face bine sa se trezeasca la realitate sau vor incepe sa piarda piata incet dar sigur catre alti producatori. Nu pot sa inteleg ce le umbla prin creierasi managerilor de acolo care trebuie sa aiba vreo 100 de ani si sa fie complet miopi ca sa nu vada diferenta de apreciere intre prototipurile futuriste de la saloanele auto si valea plangerii in care se tot afunda cu masinile de serie. Eu nu accept sa dau 100k euro pe o masina si sa nu fie totul perfect in ea (sau cat mai aproape omeneste vorbind) iar aspectul interior precum si unele elemente exterioare lasa foarte multe de dorit la ambele marci.