OFICIAL: Noul Porsche 911 Turbo – Masinarie nemteasca

Lansarea unei noi generatii Porsche 911 Turbo este o sarbatoare pentru toti cei care adora perfectiunea in domeniul auto. Asta pentru ca 911 Turbo inglobeaza tot ce are mai bun Porsche pentru principala sa gama si intotdeauna trebuie sa ne asteptam la cifre incredibile.

Anul acesta, Porsche aniverseaza 50 de ani de la aparitia modelului 911, dar, in acelasi timp se implinesc si 40 de ani de la debutul versiunii 911 Turbo. Ce ocazie mai buna pentru a lansa o noua generatie ale carei sisteme si cifre te lasa sa visezi frumos si sa uiti putin de Ferrari 458 Italia? E o alta masina, dar cand nemtii iti spun ca spulbera recorduri pe Nurburgring, in timp ce o poti conduce in orice anotimp si pe oriunde exista asfalt, te gandesti ca ar putea fi supercarul complet.

Porsche 911 Turbo S art1 OFICIAL: Noul Porsche 911 Turbo   Masinarie nemteascaNoul Porsche 911 Turbo arata clar cine e stapanul gamei 911, dar fara isterie estetica. Este cel mai lat 911, cu 28 mm mai lat decat 911 Carrera la nivelul aripilor spate si isi arata capacitatile prin jantele speciale, de 20 inch, si cele 4 tevi de esapament. Plus eleronul mobil, plus prizele de aer mai mari, dar si prin camera destul de mare, plasata central, cu rolul de a seta automat luminile farurilor, in functie de luminozitate si trafic.

Arata foarte bine, dar stati sa vedeti ce-i pe dedesubt. Noul Porsche 911 Turbo vine cum in doua versiuni, cu acelasi motor, dar puteri si echipamente diferite. Avem modelul de baza, ca sa-i zicem asa, Porsche 911 Turbo, al carui propulsor cu 6 cilindri, boxer, de 3,8 litri, biturbo, produce 520 CP. Si mai avem versiunea de varf, Porsche 911 Turbo S, al carei motor ofera 560 CP.

Un nou sistem de tractiune integrala, mai eficient, este cuplat la propulsor prin intermediul cutiei de viteze cu dublu ambreiaj, PDK, cu 7 trepte.

Porsche 911 Turbo S art12 OFICIAL: Noul Porsche 911 Turbo   Masinarie nemteascaSi nu e tot, noul Porsche 911 Turbo vine si cu sistem de directie pentru puntea spate. Rotile posterioare se sunt mobile in limita unui unghi de 2,8 grade. Pana la 50 km/h, rotile spate vireaza in sens opus celor de pe puntea fata, pentru o mai buna manevrabilitate la viteze reduse. La peste 80 km/h, rotile spate vireaza in aceeasi directie cu cele din fata pentru o stabilitate excenetal, spun nemtii, la condusul in forta, cu viteze mari. E cam aceeasi idee cu sistemul 4Control pe care Renault il ofera pentru modelul Laguna.

Si pentru a-l face si mai rapid, Porsche a dezvoltat elemente de aerodinamica mobile pentru noul 911 Turbo. Eleronul spate are mai multe pozitii, il poti seta in functie de ce doresti de la masina, stabilitate maxima sau viteza mai mare, dar tot mobila este si extensia spoilerului fata, care, in pozitia deschisa, ofera o apasare mai puternica pe puntea fata. Numai datorita acestor elemente de aerodinamica activa, noul Porsche 911 Turbo S castiga doua secunde pe turul de circuit de pe Nurburgring. Si apropo de celebrul circuit german, noul model Turbo S il poate parcurge in sub 7 minute si 30 secunde, cu pneurile standard.

Porsche 911 Turbo S 71 OFICIAL: Noul Porsche 911 Turbo   Masinarie nemteasca

Bun, cifre acum. Noul Porsche 911 Turbo, cu 520 CP, ajunge la 100 km/h in 3,2 secunde, iar Turbo S, cu 560 CP, accelereaza pana la 100 km/h in doar 3,1 secunde. Imaginati-va ca asta inseamna doar 0,2 secunde in plus fata de un Lamborghini Aventador, care are 700 CP…

Viteza maxima a ambelor versiuni ale noului 911 Turbo este de 318 km/h, iar consumul mediu are o valoare incredibila de doar 9,7 litri/100 km.

O masina de 3 secunde are insa si un pret pe masura. In Germania, Porsche 911 Turbo are un pret de pornire de 162.055 euro, iar versiunea Turbo S pleaca de la 195.256 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.