OFICIAL: Porsche 918 Spyder – vitrina tehnologica

Porsche a tot vorbit despre noul 918 Spyder in decursul ultimilor ani. Au dezvoltat masina in timp ce au mai furnizat cateva informatii pe parcurs, dar chiar si asa, acum, cand stim tot, noul Porsche 918 Spyder pare sa ofere mai mult decat mi-am imaginat.

De ce spun asta? Pentru ca, dupa tot tam-tam-ul cu cei doi mari si exclusivisti bolizi prezentati in acest an, LaFerrari si Mclaren P1, vine Porsche cu un model mai greu si mai putin puternic, dar care se poate tine lejer dupa ei un anumit timp, in vreme ce ii bate la consum. Ideea e aceeasi, hibrid cu motor (aproape) de curse, dar Porsche 918 Spyder este orientat mai mult catre economie si nu tine sa bata recorduri de putere, ci de eficienta.

Porsche 918 Spyder 41 OFICIAL: Porsche 918 Spyder   vitrina tehnologica

Porsche 918 Spyder este varful de gama al nemtilor, acel model care apare rar si concentreaza tot ce se poate in materie de tehnologie. Este urmasul lui Carrera GT, un model inca extraordinar, rar, al carui motor V10 n-avea nici o treaba cu economia. Erau alte vremuri…

Acum, noul Spyder vine cu o linie generala asemanatoare cu a modelului Carrera GT si este echipat cu 3 motoare. Cel principal, un V8 de 4,6 litri cu 608 CP, cuplat la transmisia PDK cu 7 trepte, si doua motoare electrice, unul in spate, de 156 CP si unul pe puntea fata, de 129 CP. Practic, Porsche 918 Spyder are tractiune integrala cand functioneaza motorul electric de pe puntea fata, dar nu exista nici o legatura mecanica intre aceasta si cele doua motoare din spate.

Porsche 918 Spyder 71 OFICIAL: Porsche 918 Spyder   vitrina tehnologica

Puterea generala a acestui ansamblu este de 887 CP, in vreme ce cuplul maxim este la peste 800 Nm. La nivel de performante, Porsche 918 Spyder pare chiar sa-i bata, la start, pe cei doi concurenti amintiti mai sus. Accelereaza pana la 100 km/h in 2,8 secunde, atinge 200 km/h in 7,9 secunde, dar apoi pierde mult teren, acceleratia 0 – 300 km/h fiind posibila in 23 secunde, in vreme ce LaFerrari ofera 15 secunde, iar McLaren P1 cam 17 secunde pentru acceasi perfromanta.

In ceea ce priveste consumul, Porsche 918 Spyder afiseaza o valoare incredibila de 3,3 litri/100 km!

Caroseria este facuta din fibra de carbon si alte materiale, dar chiar si asa, tehnologia hibrida isi spune cuvantul si Porsche 918 Spyder cantareste 1,64 tone la gol, cu 200 kg mai mult decat Carrera GT. Nu stim cum stau LaFerrari si McLaren P1 la acest capitol, dar cred ca semnificativ mai bine.

Porsche 918 Spyder 61 OFICIAL: Porsche 918 Spyder   vitrina tehnologica

Noul bolid Porsche are insa avantajul unui management mult mai bun al resurselor de putere oferite de cele 3 motoare. Masina poate rula si in modul strict electric, conditii in care ofera autonomie de pana la 30 km, acceleratie 0 – 100 km/h in circa 7 secunde si 150 km/h viteza maxima. Bateriile pot fi incarcate si in rulare, la franare, dar si la priza.

Urmeaza apoi cateva programe graduale de performanta: Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid si cel destinat turelor ultrarapide pe circuit, Hot Lap. Pe Nurburgring, masina a reusit sa coboare la 7 minute si 14 secunde, cu 20 de secunde mai bine decat Porsche Carrera GT, inaintasul sau.

Pretul este de 780.000 euro, iar Porsche ofera 4 ani garantie pentru masina si 7 ani pentru baterii.

 

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.