Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4T

Incepand cu 2005, de cand a revenit oficial in Europa, Chevrolet a stiut sa se adapteze rapid trend-urilor pietei. In 2006, constructorul a lansat Captiva, intr-o perioada in care SUV-urile compacte erau “pe val”. Astazi, cand piata confirma succesul crossover-elor de clasa mica, marca americana reactioneaza rapid cu lansarea lui Trax.

Chevrolet Trax afiseaza instantaneu unul din principalele sale avantaje: designul. Caroseria este foarte inalta (1.674 mm), fortand limitele segmentului, iar detaliile sale musculoase (vezi bosajele supradimensionate pe lateral sau desenul capotei motorului) creeaza o personalitate solida, care va convinge cu siguranta multi clienti.

Chevrolet Trax Test Drive art1 Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4TPartea frontala este de asemenea inalta, dar inconfundabila pentru un Chevrolet. Probabil din motive ce tin de aerodinamicitate, spoilerul coboara pana foarte jos, ceea ce limiteaza performantele in afara asfaltului. Astfel, desi atitudinea este destul de masculina, specifica mai degraba unui off-road-er decat unui crossover, si cu toate ca exista posibilitatea optarii pentru tractiunea integrala, Trax ramane in esenta un model de sosea – unul cu personalitate, este adevarat.

In segment, Mini Countryman va ramane exclusivistul iar Nissan Juke nonconformistul. Sunt tare curios cum arata pe viu noile Opel Mokka, Renault Captur sau Peugeot 2008, pe care nu am avut sansa sa le vad. Pana atunci insa, dati-mi voie sa consider Chevrolet Trax ca fiind cel mai echilibrat si reusit model din clasa sa.

Habitaclu

Caroseria inalta a permis si configurarea unei pozitii de sofat pe masura. Spatiul la cap este incredibil, indiferent cat de inalt ai fi, insa as fi preferat un pedalier ceva mai adanc pentru o pozitie cu adevarat optima in cazul meu (1,92 m inaltime). Vizibilitatea este foarte buna in toate directiile, iar oglinzile retrovizoare au o suprafata mare, astfel ca manevrarea in spatii inguste nu se va dovedi o problema.

Chevrolet Trax Test Drive 61 Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4T

Habitaclul este spatios si vine dotat cu nenumarate zone de depozitare, recomandand Trax ca un automobil de familie. Sunt disponibile pana la opt configuratii pentu scaune, iar in spate se gaseste o priza de 230 V. Portbagajul nu este foarte mare (356 litri), dar sub podeaua acestuia se afla un spatiu suplimentar, iar in urma rabatarii banchetei volumul de incarcare poate fi extins pana la 1370 de litri. Versiunile superioare de echipare includ posibilitatea rabatarii scaunului pasagerului din fata, in scopul de a putea fi incarcate obiecte de pana la 2,3 m lungime.

Conectivitate

Chevrolet Trax Test Drive art2 Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4TChevrolet “MyLink” este un sistem de infotaintment care se remarca printre altele, prin dependenta sporita de telefonul mobil. De exemplu, sistemul nu include un sistem propriu de navigatie, folosind “BringGo”, o aplicatie disponibila in Apple Store si Google Play, care este preluata pe ecranul principal. Solutia are avantajul mobilitatii, caci vei putea avea in permanenta navigatia la tine, fie ca esti in masina sau nu. Pe de alta parte, aceasta limiteaza intrucatva utilitatea – la momentul contactului cu automobilul, nu exista aceasta aplicatie si pentru Windows Phone sau Blackberry – insa am primit promisiuni ca se lucreaza la asta. In plus, cand automobilul este condus de mai multi membri ai familiei, fiecare trebuie sa dispuna de aceasta aplicatie pe telefon.

Este un pariu riscant, dar in aceeasi masura interesant, pe care Chevrolet il face prin aceasta idee de a personaliza la maxim interconectivitatea intre mobilul propriu (care in zilele noastre este o parte importanta a fiecaruia) si automobilul personal. Evident, MyLink poate rula continutul unor aplicatii intalate in telefon, muzica sau filmele stocate pe acesta, la fel cum poate afisa fotografiile realizate cu ajutorul sau.

Motorizari

Gama de motoare include un motor pe benzina de 1,6 l (117 CP), unul turbo de 1,4 l si 140 CP (tot benzina), şi un turbo diesel de 1,7 l (130 CP). Tehnologia Start/Stop este disponibila standard pentru toate versiunile echipate cu transmisie manuala. Ambele motoare supraalimentate sunt disponibile şi in combinatie cu o transmisie integrala sau o cutie automata cu şase trepte.

In Zadar, Croatia, am luat un prim contact cu doua unitati Trax, echipate cu aceste doua motoare. Dieselul este un vechi 1,7 litri care a fost imbunatatit sensibil de-a lungul timpului, dar care isi arata varsta prin lipsa de rafinament. Zgomotul ajunge la orice turatie in habitaclu, iar reactiile nu sunt line pe intraga plaja de turatii (acel „gol” turbo este relativ vizibil), insa propulsorul compenseaza printr-un consum foarte bun de combustibil (oficial o medie de 4,5 l/100 km) si o fiabilitate deja dovedita.

Chevrolet Trax Test Drive 261 Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4T

Totusi, avand in vedere prospetimea lui Trax, as fi inclinat sa-l recomand mai degraba cu noul motor de 1,4 litri, care este foarte modern, silentios si nu consuma in viata reala cu mult mai mult decat dieselul, desi oficialii comunica o cifra de 6,5 l/100 km. Am fost impresionat de acest motor in urma unui test cu Cruze SW (pe care il voi publica in curand pe Motorstory.ro), iar vizita in Croatia nu a facut decat sa-mi confirme impresia excelenta pe care mi-a lasat-o cu ocazia acelui prim contact.

Comportament rutier

Chevrolet Trax Test Drive art3 Test Drive – Chevrolet Trax 1.7 D si 1.4TTinuta de drum plateste tribut inaltimii mare a caroseriei si masei proprii de circa 1,4 tone. Pentru a compensa ruliul indus de aceste caracteristici, inginerii lui Chevy au setat destul de ferm suspensia, solutie care isi arata limitele confortului la rularea pe o suprafata cariata. Chiar si asa, automobilul pare ca se inclina destul de mult in viraje, insa senzatia este accentuata si de pozitia foarte inalta la volan. Realitatea este insa ca, atata timp cat nu se exagereaza, comportametul rutier este sigur si relaxant.

Trax este disponibil in Romania la un pret de pornire de 15.500 de euro, intr-o echipare de baza careia nu-i lipsesc elemente importante de confort sau siguranta.

 

 

Despre autor

Pasionat de automobile de pe vremea cand mai repede vedeai pe strada un Buick decat un BMW - de unde si atractia deosebita pentru masinile americane clasice. Jurnalist auto din anul 2000, de cand a colaborat in special cu revistele Auto Test, Auto Mondial si Autoshow.