BMW 328i xDrive M Performance – Test Drive – Tuning oficial

Daca vrei neaparat sa iesi in evidenta, oriunde si oricand, iata un accesoriu scump si complet oficial. Se numeste BMW 328i si l-am testat in versiunea cu tractiune integrala xDrive si pachet M Performance.

Masina o stim de ceva timp, ramane sa ne lamurim ce aduce nou acest pachet, cui ii este adresat si cat costa. Vorbim despre un kit de tuning oficial, furnizat de BMW pentru cei care doresc modificari estetice de bun gust, nu folii lipite pe stopuri si sigle M cumparate din targ. Vedem zi de zi pe strada diferite generatii ale Seriei 3 torturate cu asa-zise kituri de tuning, care nu fac decat sa spuna ceva, deloc de bine, despre proprietarii masinilor.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 310 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

Exista insa si solutii de bun gust in acest sens, dar ele costa. Mai ales cand vin de la BMW, impreuna cu o calitate si asamblare care nu lasa loc de comentarii negative.

Componentele kitului M Performance atrag atentia imediat, cu atat mai mult pe acest model din cauza culorii albe cu care contrasteaza. Pe langa cel mai vizibil element, cele doua dungi dispuse pe toata lungimea caroseriei, avem o noua prezentare, mai agresiva, a spoilerelor fata si spate, insertii pe praguri, oglinzi cu carcasa din fibra de carbon si eleron din acelasi material. Din acest pachet mai fac parte si franele sport, cu discuri generoase, dar si jantele speciale, de 20 inch, incaltate de pneuri cu talon cat se poate de mic. Apropo de jante, pretul celor 4 bucati este de doar 18.000 lei, fara TVA.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 341 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

Asta-i tot ce presupune acest kit, nu exista modificari specifice la interior, nu exista alte modificari de ordin tehnic. Doar componentele de exterior, care vin separat si se monteaza la service-ul oficial. Pretul este pe la 9.700 euro, cam cat o masina de clasa mini. Si daca tot costa atat de mult, poate ar fi fost bine venite si niste modificari la nivelul esapamentului. Cel standard este prea discret pentru cum arata masina.

Dincolo de detaliile tehnice, masina arata impresionant si orice sofer din trafic ti-o confirma prin priviri admirative. E adevarat ca modelul de test este in cea mai ostentativa combinatie de culori, dar totul este imbracat in bun gust si calitate.

Cum spuneam, interiorul nu vine cu modificari fata de versiunea normala. Are aproape toate echipamentele disponibile pentru acest model si aceeasi pozitie de condus joasa, perfecta pentru pilotaj de strada. Dealtfel, este recunoscut faptul ca noua Serie 3 are unul dintre cele mai bune interioare din clasa medie premium.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 181 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

Nu cu multi ani in urma, un BMW Seria 3 la acest nivel de putere, si chiar mai jos, avea sub capota, obligatoriu, un motor cu 6 cilindri in linie. Lucrurile s-au schimbat intre timp, asa ca noul 328i este propulsat de un mic motor de 2 litri, dar care, cu turbina si cu expertiza inginerilor nemti, produce 245 CP. Mai mult decat suficient pentru a te distra cu acceleratii foarte bune sustinute de o platforma perfecta. Doar 5,8 secunde sunt necesare pentru a ajunge la 100 km/h, cu ajutorul cutiei de viteze automate, cu 8 trepte.

Poti lasa cutia sa schimbe automat, dar poti schimba si cand vrei tu, fie cu ajutorul schimbatorului, fie de la padelele de pe volan. Si daca vrei senzatii, trebuie sa schimbi manual. La rularea normala, schimbarile sunt imperceptibile, dar cand schimbi manual, cu acceleratia la podea, primesti cadou socurile foarte placute din transmisie. Motorul dezvolta puterea maxima la 6.500 rpm, dar il convingi usor sa urce la 7.000 rpm. Este un motor care cere acceleratii, caruia ii place sa fie turat.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 351 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

Modelul de test este echipat cu sistemul de tractiune integrala xDrive, unul care favorizeaza transmiterea puterii in principal catre puntea spate. Este mai eficient in virajele abordate agresiv, dar limiteaza mult plecarile spectaculoase, care afuma pneurile spate. Daca as avea banii sa cumpar masina, as renunta la el si nu pentru economia de bani. E o masina de strada, o masina care cere sa fie pilotata (atat cat se poate pe strada), iar tractiunea spate te invata multe lucruri despre controlul unei masini puternice.

Stabilitatea este exemplara si este doar un aspect a ceea ce poate oferi platforma noului BMW Seria 3. Practic, poti cere ce vrei de la aceasta masina. Butonul de langa schimbator are grija sa primesti ce-ti doresti: confort, economie, stabilitate maxima, responsabilitate, atunci cand decuplezi electronica. Sunt evidente modificarile suspensiei, directiei, acceleratiei si schimbarilor de trepte, in functie de cum iti doresti sa mergi cu masina.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 111 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

Exista si programul ECO Pro, pentru maxima eficienta la nivelul consumului. Si daca tot am ajuns la consum, cel urban, oficial, este de 8,7 litri/100 km. Insa, prin Bucuresti, am obtinut un consum de circa 12 litri/100 km, e adevarat, fara mari eforturi de a conduce economic. Masina are si sistem Stop/Start, tocmai pentru a reduce consumul urban. Un inconvenient pe care l-am intalnit si la alte modele BMW, porneste cam brutal cand eliberezi frana.

In mediul extraurban, modelul 328i cu sistem xDrive ar trebui sa consume 5,5 litri/100 km. O poate face, dar e greu sa rezisti la un asemenea stil de condus.

Un dezavantaj al rularii pe drumurile romanesti, a caror calitate o simtim in fiecare zi la volan, este ca jantele acestea, incaltate cu pneuri de performanta, cu talon infim, iti penalizeaza orice neatentie. Orice bordura atinsa, orice groapa poate lasa semne deloc placute pe jantele de peste 1.000 euro bucata.

BMW 328i xDrive M Performance test drive 151 BMW 328i xDrive M Performance   Test Drive   Tuning oficial

E frumoasa, agresiva si rapida, dar simti asta si cand platesti. Modelul de baza are un pret de circa 43.000 euro. Cu optionale, printre care sistemul xDrive, cutia automata si tapiteria din piele, pretul ajunge la 53.000 euro. La aceasta cifra mai adaugam cei aproximativ 10.000 euro pentru kitul M Performance si rezulta ca ceea ce vedeti in poze iti scoate din conturi frumoasa suma de 63.000 euro. Destul de mult, daca ne gandim ca la 10.000 euro mai sus intalnim chiar modelul M3, care asteapta sa schimbe generatia.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.