OFICIAL: Noua Mazda3, foto si informatii complete

Mazda a prezentat a treia generatie a modelului Mazda3, cel mai vandut model din gama niponilor. Si daca vi se pare ca seamana (prea mult!) cu Mazda6, aveti dreptate.

Noua Mazda3 este conceputa sub folosofia de design KODO, ale carei linii le-am vazut pana acum pe SUV-ul CX5 si pe Mazda6. Arata foarte bine, dar eu am ramas putin socat de cat de mult seamana cu Mazda6. Inteleg ca urmeaza acelasi limbaj de design, dar partea frontala este aproape identica. Modificari mici la faruri, care sunt mai inguste si alte detalii, dar ca prezenta e greu sa le deosebesti cand le vezi din fata.

noua Mazda3 31 OFICIAL: Noua Mazda3, foto si informatii complete

Spatele este incarcat, in stilul actual Mazda si-mi place in mod deosebit linia laterala. Fata de vechea generatie, lateralele sunt desenate mult mai pasional, linia descendenta a plafonului intalnind foarte armonios linia ascendenta a geamurilor.

Plansa de bord este complet redesenata si pare mult mai aerisita. Japonezii au renuntat la clasicele ceasuri de bord, pastrand, central, doar turometrul, cu vitezometrul afisat digital in partea de jos. Deasupra consolei centrale exista display-ul central, tip tableta, ale carei comenzi sunt gestionate de butonul principal, de langa schimbator. Interiorul n-are nici o legatura cu cel al modelului mai mare, Mazda6.

noua Mazda3 81 OFICIAL: Noua Mazda3, foto si informatii complete

Niponii anunta tehnologia SkyActive pentru noua Mazda3, cum era si normal. Adica sasiu mai usor, motoare mai economice, costuri de productie si dezvoltare mai reduse.

Noua Mazda3 va fi disponibila cu 3 motoare pe benzina si un turbodiesel. La baza este un motor de 1,5 litri, pe benzina, care produce 100 CP. Urmeaza unul de 2 litri, oferit in doua versiuni de putere: 120 CP si 165 CP. Diesel-ul este cel de 2,2 litri si 150 CP. Modelul nipon are in echiparea standard cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, pentru toate motorizarile. Optional, o automata cu 6 trepte poate fi comandata pentru motorizarea diesel si pentru versiunea de 120 CP a motorului de 2 litri.

noua Mazda3 41 OFICIAL: Noua Mazda3, foto si informatii complete

Ca de obicei, gama de motorizari pare usor incompleta pentru Europa, dar sper ca o parte a problemei se va rezolva pe parcursul ciclului de viata al masinii.

Cam asta ar fi, pe scurt, noua Mazda3. Ma astept la preturi destul de mari in contextul segmentului, dar si la o masina care se conduce putin mai altfel decat restul. Imi place cum arata, doar ca mi-as fi dorit o alta parte frontala, desi e frumoasa, ma deranjeaza ca seamana atat de mult cu Mazda6.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.