OFICIAL: Opel Insignia facelift

Mi-a placut inca de la inceput Opel Insignia, am fost de acord mai greu cu renuntarea la numele Vectra, dar berlina nemtilor a fost mai mereu printre preferintele mele in clasa medie.

Acum, tocmai a devenit si mai atragatoare si poate face fata mai noilor aparitii din segment. Sigur, pierde la design in fata noii Mazda6 (care-mi place enorm), dar e acolo, nu pare cu o generatie in urma. Ce a adus nou faceliftul modelului Insignia? In primul rand redesenarea farurilor, foarte inspirata, care da masinii un plus major de eleganta. Nu au modificat mult, dar efectul e puternic. Pare mai legata, mai armonioasa, si cu ajutorul spoilerului redesenat.

Opel Insignia facelift 15 OFICIAL: Opel Insignia facelift

Spatele imi place chiar mai mult, noile stopuri sunt, de departe, mai inspirate, puncteaza tot la eleganta. Sunt mai pasionale, mai sofisticate si schimba mult aspectul partii din spate.

Soc la interior, ca sa folosesc o expresie din monden. Rar am vazut o reproiectare atat de ampla instrumentelor unei planse de bord, la un facelift. Tablul de bord este cu totul altul, au renuntat la ceasurile individuale pentru temperatura lichidului de racire si indicatorul de nivelului de combustibil si au rearanjat vitezometrul de turometrul.

Opel Insignia facelift 101 OFICIAL: Opel Insignia facelift

Consola centrala a pierdut aglomeratia de butoane care a socat la debutul modelului. O parte din comenzile sistemului multimedia au fost integrate in noul display, mai mare, iar comenzile climatizarii au fost total redesenate.

Inginerii germani au operat modificari la suspensii, barele stabilizatoare si directie, un plus de confort fiind principalul castig, spun cei de la Opel.

Motorizarile sunt mai eficiente, campionul fiind, de departe, propulsorul turbodiesel de 2 litri. Oferit in versiuni de 120 CP si 140 CP, acesta afiseaza un consum mediu oficial de 3,7 litri/100 km, in combinatie cu cutia de viteze manuala, cu 6 trepte, si sitem Start/Stop. Cel mai puternic diesel este cel de 2 litri CDTI, biturbo, cu 195 CP.

Opel Insignia facelift 41 OFICIAL: Opel Insignia facelift

In ceea ce priveste gama motorizarilor pe benzina, Opel ofera motorul de 1,4 litri, turbo, cu 140 CP, dar si versiunea alimentata cu GPL a acestuia, caz in care consumul mediu este de 7,6 litri/100 km. Urmeaza motorul de 1,6 SIDI, turbo, cu 170 CP, iar pana la versiunea OPC exista motorul de 2 litri SIDI, cu 250 CP.

Un facelift de impact, foarte reusit, cu modificari majore la interior. Frumos, ii garanteaza modelului german inca 3 ani de competitivitate in clasa medie.

Opel Insignia facelift debuteaza in toamna, la Frankfurt, si la scurt timp va ajunge in showroom-uri.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.