Test Drive – Mini Paceman Cooper S – Egoistul

Pornim de la premisa ca hatchback-ul Mini este deja arhicunoscut, o prezenta care nu mai are acelasi efect pe care-l avea la debutul pe piata, dupa ani buni de conservare. Are publicul lui, este cautat, este premium, dar s-a “rodat”, cel putin pana la aparitia unei noi generatii.

Cei de la Mini stiu asta si fac o chestie logica. Vin cu alte modele, incercand sa atinga noi personalitati, noi gusturi si necesitati. Countryman a fost primul SUV de familie al britanicilor, dar mai exista si alte nise de atins. Pentru cei  tineri, fara familie, activi, dar cu apetit pentru SUV-uri mici si dinamice. Mai corect, crossovere, care sa atraga atentia in orice companie si conjunctura.

Mini Paceman Cooper S Test Drive 61 Test Drive   Mini Paceman Cooper S   Egoistul

Asta-i Paceman, un model despre care am auzit o multime de pareri pro si contra. M-am jucat cu el cateva zile si ii inteleg si pe unii si pe ceilalti. Arata bine? Si da si nu, depinde din ce perspectiva il privesti. In mod sigur vei atrage atentia la volan, mi s-a confirmat din plin. Nici mie nu-mi plac neaparat stopurile bulbucate, dar asta-i un detaliu mai putin important. Ideea este ca Mini Paceman face spectacol prin aparitie si asta conteaza pentru cei care-l cumpara.

Interiorul este cel tipic Mini, cu plansa de bord cunoscuta, comenzile tipice modelelor marcii britanice, locuri individuale in spate si acces mai dificil la ele. In orice caz, sunt unele pe care mai rar va sta cineva.

Mini Paceman Cooper S Test Drive 201 Test Drive   Mini Paceman Cooper S   Egoistul

Am testat versiunea Cooper S, adica motorul de 1,6 litri, turbo, cu 184 CP, cuplat la cutia de viteze automata, cu 6 trepte. Un pachet complet pentru a-ti face de cap cand vrei sa abordezi rapid niste serpentine. Oricum, nu e o diferenta atat de mare intre hatchback-ul Cooper S si Paceman Cooper S in ceea ce priveste tinuta de drum. O suspensie tare, care penalizeaza serios confortul pe drumuri proaste, dar iti ofera satisfactii de orgoliu pe drumurile bune. Cutia de viteze nu se ridica la nivelul celei in 8 trepte de pe noile modele BMW, dar isi face treaba bine, cu pretul penalizarii importante a consumului urban, vis-a-vis de cutia manuala.

Mini Paceman Cooper S Test Drive 261 Test Drive   Mini Paceman Cooper S   Egoistul

Teoretic, Mini Paceman Cooper S, cu cutie automata, afiseaza un consum urban de 9,5 litri/100 km. In realitate, cam 12 litri/100 km este valoarea obtinuta prin Bucuresti, o diferenta normala avand in vedere conditiile “speciale” din Capitala. Oricum, la nivelul consumului urban oficial, diferenta este de 2 litri/100 km in plus pentru cutia automata.

Inca o chestie legata de cutia automata. Comenzile de pe volan sunt pe “stil vechi”, de la BMW si ar trebui inlocuite cu padele simple, mai simple si mai eficiente in utilizare.

Mini Paceman Cooper S Test Drive 291 Test Drive   Mini Paceman Cooper S   Egoistul

Primii 100 km/h pot fi atinsi in 7,8 secunde, iar viteza maxima este de 212 km/h, valori usor mai slabe decat ale unui hothatch cu mult mai putine pretentii de imagine.

Pretul unui Mini Paceman incepe de la 29.946 euro, plus 1.700 euro, daca se doreste tractiunea integrala. Mult, dar, cum spuneam, este o masina-moft, pentru cei care n-au probleme cu asemenea sume si vor ceva deosebit. Pentru ei conteaza expresia fetei celorlalti cand vad masina, nu detalii de genul ergonomie, spatiu sau pret.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.