Chevrolet Trax – Lansare in Romania

Chevrolet ne-a invitat la un scurt test-drive cu cel mai mic SUV din gama, Trax, eveniment care a marcat lansarea in Romania a acestui model. Pe traseul Bucuresti – Sinaia am avut ocazia sa vad cum se comporta micul Trax, in compania a doua motorizari. Exista multe parti bune, dar si cateva mai putin bune.

In primul rand, si cred ca am mai spus-o, Trax arata chiar bine. E bine proportionat, desenat in asa fel incat sa constientizezi ca esti la volanul unui SUV, desi e doar cu putin mai lung decat Aveo. Iti da senzatie de soliditate a unui SUV, in ciuda dimensiunilor, iar asta conteaza mult pentru clientii acestui gen de masini. Stiu, in poze pare cam prea masiva partea frontala, dar in realitate se integreaza bine in ansamblu.

Chevrolet Trax lansare1 Chevrolet Trax   Lansare in Romania

Habitaclul ofera spatiu suficient si un nivel bun al materialelor si asamblarii. Imi place faptul ca sta bine cu spatiile de depozitare, dar si tabloul de bord, asemanator celui de la Aveo, cu turometru analog si vitezometru digital. Ce-as fi preferat pentru tabloul de bord? Decat sa afiseze compas-ul (inutil), mai bine afisa viteza setata de cruise-control. Pentru ca il cuplezi, dar daca setezi viteza mai sus sau mai jos, din buton, nu prea stii cat ai setat, trebuie sa astepti reactia masinii ca sa-ti dai seama.

Chevrolet Trax lansare 3 Chevrolet Trax   Lansare in Romania

In rest, am avut ocazia sa testez putin sistemul MyLink, in special sistemul de navigatie BringGo. Practic, cumperi aceasta aplicatie, o instalezi pe telefon si o poti rula si pe display-ul sistemului MyLink. Astfel, cand cobori din masina, ai in continuare traseul, pe telefon. Avantaj Android si iOS, dezavantaj WindowsPhone. De asemenea, poti rula pe display pozele si clipurile video de pe telefon, muzica, exista si o aplicatie Siri pentru iOS, dar si multe alte facilitati, cum ar fi posibilitatea de a-ti face un playlist cu posturile de radio preferate, transmise pe internet.

Primul contact l-am avut cu motorul de 1,4 litri, turbo, cu 140 CP, in compania tractiunii integrale. Este, sincer, cea mai atractiva optiune la acest capitol, propulsorul fiind foarte silentios si decent de economic (6,4 litri/100 km, mediu, oficial). Mai mult, performantele dinamice sunt chiar decente, 0 – 100 km/h in 9,8 secunde si 194 km/h viteza maxima.

Chevrolet Trax lansare 11 Chevrolet Trax   Lansare in Romania

La baza, exista motorul de 1,6 litri si 115 CP, nu l-am condus, dar ar trebui sa fie suficient pentru cei mai putin pretentiosi cu dinamica. Acest propulsor nu poate fi comandat cu sistemul 4×4.

Am condus, in schimb, motorul turbodiesel de 1,7 litri si 130 CP, cuplat la cutia manuala, cu 6 trepte. Este, evident, cel mai economic din gama (4,9 litri, mediu, oficial), dar are si o problema cu zgomotul. Putin prea mare pentru nivelul actual, oficialii Chevrolet spun ca problema se va rezolva curand. In rest, sub 5 litri/100 km la viteza de autostrada, e bine.

Chevrolet Trax lansare 2 Chevrolet Trax   Lansare in Romania

Preturi Chevrolet Trax
Micul SUV Chevrolet are un pret de pornire de 15.500 euro, pentru versiunea cu motor de 1,6 litri (115 CP). Sta mai bine decat Opel Mokka la acest capitol, cu vreo 1.300 euro mai bine, dar costa mai mult cu 3.000 euro decat Renault Captur, in conditiile in care modelul francez are, la baza, motorul cu 3 cilindri si 90 CP.

Motorul de 1,4 litri, turbo, presupune minim 18.500 euro in cazul lui Chevrolet Trax, iar diesel-ul pleaca de la 19.500 euro. Cel mai accesibil model cu tractiune integrala (motor de 1,4 litri) costa 18.500 euro.

Chevrolet Trax lansare 4 Chevrolet Trax   Lansare in Romania

O precizare legata de tractiunea integrala. Chevrolet Trax arata bine, e economic, dar n-are unde folosi tractiunea integrala, decat pe zapada. Unghiul de atac n-are treaba cu ideea de SUV, practic, masina este la fel de joasa ca o berlina cu garda la sol normala.

O fi si asta vreo chestie studiata, ma indoiesc de faptul ca multi clienti vor opta pentru tractiune integrala. Pana la urma, daca Nissan Qashqai se vinde mai mult cu 4×2, doar pentru ideea de SUV si pozitie inalta, la Chevrolet Trax cu atat mai mult vor conta aceste aspecte, nu neaparat sa ai 4×4.


 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.