OFICIAL: Opel Insignia Country Tourer – Escapade

Segmentul nu e nou, dar nici aglomerat. Break-uri suprainaltate, cu protectii suplimentare, tractiune 4×4 si iz de lifestyle. Au, probabil, vanzari acceptabile, dar si mai important este ca dau bine ca imagine.

Opel intra in acest segment cu noul Opel Insignia Country Tourer, model care arata bine si ar putea tenta si cumparatorii indecisi, care vor capacitati mai bune de trecere, dar nu sunt hotarati sa cumpere un SUV. Tratamentul este simplu, dar de efect. Toata zona inferioara a caroseriei este izolata cu protectii de plastic, doua scuturi, jante mari si cam atat. Desigur, caroseria inaltata cu 20 mm conteaza cand vrei sa pleci de pe sosea.

Opel Insignia Country Tourer 61 OFICIAL: Opel Insignia Country Tourer   Escapade

Conteaza si mai mult sistemul de tractiune integrala, unul bazat pe cuplajul Haldex. Acesta poate antrena doar puntea fata in conditii optime de aderenta si angreneaza puntea spate cand este nevoie. Puntea spate are si ceea ce Opel numeste eLSD, diferential cu alunecare limitata operat electronic. Acesta variaza distributia puterii intre rotile spate in functie de conditiile de aderenta. Teoretic, Opel Insignia Country Tourer poate pleca de pe loc chiar si cand doar o roata spate are aderenta.

Opel Insignia Country Tourer 31 OFICIAL: Opel Insignia Country Tourer   Escapade

Doar 3 propulsoare sunt disponibile pentru Opel Insignia Country Tourer, cele mai puternice din gama. Motorul pe benzina, de 2 litri SIDI (turbo), ofera 250 CP si 400 Nm. Se mai ofera si diesel-ul de 2 litri CDTI, biturbo, care produce 195 CP si 400 Nm, iar la baza gasim motorul de 2 litri, turbodiesel, cu 163 CP si 380 Nm.

Motoarele de 2 litri benzina si 2 litri diesel (163 CP) pot si comandate si cu cutie automata (6 trepte) pe langa cea manuala (6 trepte), in vreme ce diesel-ul BiTurbo este oferit doar cu cutie automata.

Opel Insignia Country Tourer va debuta in toamna, la Frankfurt. Probabil va costa cam cat un SUV.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.