OFICIAL: Honda Civic Tourer, un break “dur”

Honda Civic joaca intr-o liga aparte la nivelul designului, aspect valabil pentru ultimele doua generatii. Place sau nu, ideea este ca si-a creionat o imagine speciala.

Iata acum si break-ul, Honda Civic Tourer, destinat clientilor europeni. Pastreaza linia laterala a conceptului, dar este ceva mai cuminte decat acesta la nivelul detaliilor.

Insa, pus langa alte break-uri din segment, iese rapid in evidenta. Japonezii au desenat un spate agresiv, care sugereaza dinamica, nu utilitate. Imi place mult parte din spate, pentru ca are o prezenta puternica, uitati-va doar la cat de plonjat este plafonul in spate si cat de mici sunt geamurile laterale din spate. Greu sa mai gasesti asa ceva in clasa compacta.

Honda Civic Tourer 41 OFICIAL: Honda Civic Tourer, un break dur

Pe de alta parte, luata ca intreg, Honda Civic Tourer nu mai arata sa bine. Pur si simplu mie nu mi se pare ca au reusit sa “sudeze” bine masina, intre porterele spate si zona de dupa, din punct de vedere vizual. Acolo e o problema de continuitate.

Asadar, luata pe bucati, Honda Civic Tourer arata foarte bine. Luata ca intreg, nu prea.

Un aspect de laudat este ca, desi spatele pare facut cu gandul la dinamica, spatiul oferit de acesta este cel mai bun din segment. Da, greu de crezut, dar adevarat. Honda Civic Tourer ofera 624 litri cu bancheta spate in pozitie normala, si 1.668 litri cu bancheta ridicata. O treaba excelenta a inginerilor.

Honda Civic Tourer 51 OFICIAL: Honda Civic Tourer, un break dur

Pe langa o platforma care mi-a placut si un interior de asemenea, break-ul niponilor ofera si 3 setari pentru amortizoare (comfort, normal si dynamic), plus doua versiuni de motorizare, pentru debut: noul propulsor turbodiesel de 1,6 litri i-DTEC, cu 120 CP si motorul de 1,8 litri i-VTEC, cu 141 CP, in combinatie cu transmisii manuale sau automate.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.