OFICIAL: Mercedes GLA – Cel mai mic SUV Mercedes

BMW are modelul X1, Audi are Q3, era timpul ca si Mercedes sa intre in clubul SUV-urilor compacte. Si tocmai a facut-o, cu noul Mercedes GLA.

Mercedes a ales insa o alta strategie pentru cel mai mic SUV din gama. Daca BMW si Audi au preferat modele cu design aparte fata de compactele X1 si A3, Mercedes a preferat sa faca modelul GLA ca o extensie a lui A-Klasse, la nivelul designului. Adica, noul Mercedes GLA iti “spune” imediat ca este un A-Klasse mai inalt si mai robust, un fel de tratament Allroad pentru micul A-Klasse.

Mercedes GLA 141 OFICIAL: Mercedes GLA   Cel mai mic SUV Mercedes

Exista si diferente, la spoilere, stopuri si cateva linii, la alura generala este a lui A-Klasse. La fel si interiorul, aproape identic cu al lui A-Klasse, doar cateva detalii schimbate la nivelul finisarilor.

Ideea nu e rea deloc, in conditiile in care noul A-Klasse arata excelent, noul GLA arata chiar mai bine cu acest tratament masculin. Asta desi e clar ca va avea parte de un numeros public feminin. Imagine, inaltime, dimensiuni reduse si – mai ales – SUV, rezulta o atractie irezistibila pentru femei.

Mercedes GLA 410 OFICIAL: Mercedes GLA   Cel mai mic SUV Mercedes

Evident, Mercedes GLA este oferit cu sistemul 4Matic (o noua generatie) doar optional. Motorizarile pe benzina sunt cele de 1,6 litri (GLA 200, 156 CP) si 2 litri (GLA 250, 211 CP), iar gama diesel este formata din modelele GLA 200 CDI (136 CP) si GLA 220 CDI (170 CP), ambele cu acelasi motor de 2,2 litri, in doua versiuni de putere.

Cel mai economic model este GLA 200 CDI, cu 4,3 litri/100 km, consum mediu, iar cel mai rapid model este GLA 250 4Matic, cu 7,1 secunde pana la 100 km/h.

Mercedes GLA 101 OFICIAL: Mercedes GLA   Cel mai mic SUV MercedesConcluzia: un SUV care va avea succes in aceeasi masura in care A-Klasse i-a topit pefanii Mercedes si ai altor marci concurente. Arata foarte bine, asta e principalul lui avantaj in segmentul SUV-urilor compacte si premium.

Debutul in showroom-uri este programat pentru inceputul anului 2014.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.