BMW i8, versiunea de serie. Knock-Out

Acesta este noul BMW i8. Stiu ca am mai scris mult despre el, dar fie a fost vorba de concept, fie de modelul de serie, camuflat. Acum este insa oficial, aceasta este masina, asa cum va circula ea prin.. Monaco, probabil.

E un salt urias pentru constructorul bavarez si o investitie imensa, dar BMW a reusit sa devanseze putin viitorul cu modelul i8. Si asta nu prea vedem in industria auto, la nivelul modelelor de serie. Ganditi-va ca BMW i8 este anuntat, cu specificatii cu tot, de mai multi ani, dar pana acum nici un alt constructor premium n-a reusit sa propuna ceva similar, fie si la nivel de concept.

BMW i8 51 BMW i8, versiunea de serie. Knock Out

Modelul de serie arata mai slefuit decat conceptul, dar doar la nivelul detaliilor, ramane la fel de spectaculos. As zice ca arata chiar mai bine decat conceptul si-mi imaginez ca, pe strada, va parea din alta lume, multi ani de acum incolo.

Despre tehnologia lui BMW i8 v-am mai spus, dar merita sa repet. Motor cu 3 cilindri, de 1,5 litri, turbo, care produce 231 CP si 320 Nm, o impresionanta putere litrica, si motor electric de 131 CP si 250 Nm. Motorul conventional antreneaza puntea spate, iar cel electric, puntea fata. In total, 362 CP si 570 Nm pentru o masina de aproape 1,5 tone.

BMW i8 91 BMW i8, versiunea de serie. Knock Out

BMW a facut risipa, in sensul bun al cuvantului, de tehnologie, plastic ranforsat cu fibra de carbon si o aerodinamica care da un coeficient de doar 0,26, in combinatie cu un centru de greutate sub 460 mm. Caracteristici care-i permit lui BMW i8 sa accelereze pana la 100 km/h in doar 4,4 secunde (nivel de BMW M3).

BMW i8 a fost conceput din start ca un hibrid plug-in, asa ca poate rula in modul electric pana la 35 km, cu o viteza maxima de 120 km/h, iar cand functioneaza in modul hibrid si are bateriile pline, este creditat cu un consum mediu de 2,5 litri/100 km.

BMW i8 181 BMW i8, versiunea de serie. Knock Out

La debut, exista si niste preturi pentru BMW i8, pentru cele mai importante piete. 126.000 euro in Germania si 135.700 dolari in SUA. E mult? Deloc, zic eu. Pentru cum arata, pentru ceea ce ofera in materie de tehnologie (faruri LED in standard si laser, optional, jante din carbon – optional, plus toate sistemele de siguranta din portofoliul BMW), pretul mi se pare surprinzator de mic.

Da, BMW i8 este o masina din viitor si o punte de legatura cu acesta. Un model de fascinatie, o vitrina de tehnologie care poate eclipsa, la nivelul designului, orice supercar de 1.000.000 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.