BMW X5 eDrive concept – Consum de 3,8 litri/100 km

Abia a fost lansat noul BMW X5, care va debuta oficial la Frankfurt, ca bavarezii ne si arata ceea ce ar putea deveni noua versiune hibrida a gamei.

BMW X5 eDrive concept are insa niste caracteristici extrem de bune, ceea ce ma face sa cred ca, daca ajunge in serie, ar fi cel mai eficient SUV de categorie grea si asta pentru ca bavarezii au schimbat reteta. Nici vorba de vreun V8 de peste 400 CP, cuplat la un timid motor electric, care nu aducea decat ideea de hibrid, nu si vreun avantaj real si semnificativ la nivelul consumului. BMW X5 eDrive concept a fost tratat special pentru eficienta, dar nu pierde nimic din performantele asteptate de la un SUV de lux.

BMW X5 eDrive Concept 14 BMW X5 eDrive concept   Consum de 3,8 litri/100 km

Bavarezii au montat sub capota un motor cu doar 4 cilindri in linie, turbo, despre care nu spun nimic altceva. Ar putea fi vorba de motorul de 2 litri, turbo, cu 245 CP. Motorul electric produce 95 CP, bateriile acestuia pot fi incarcate si de la priza, iar acesta poate asigura o autonomie maxima de 30 km, in conditiile in care, cu propulsie electrica, viteza maxima a lui BMW X5 eDrive concept nu trece de 120 km/h. Absolut decent pentru un SUV de asemenea dimensiuni.

BMW X5 eDrive Concept 51 BMW X5 eDrive concept   Consum de 3,8 litri/100 km

In rest, cand este folosita puterea ambelor motoare, BMW X5 eDrive concept, ajunge la 100 km/h in circa 7 secunde, iar consumul mediu anuntat este de 3,8 litri/100 km.

Nici un cuvant despre o posibila productie de serie, dar eu sper sa se-ntample. Suna prea bine.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.