BMW 320d GT – Drive test – Schimbare in bine

Din greseli inveti, spune o vorba intalnita in multe alte limbi. Iar cand te numesti BMW, nu-ti permiti sa n-o faci. Bavarezii sunt la a doua incercare cu conceptul modelelor GT si cred ca, de data asta, au nimerit-o. Seria 5 GT a fost initiatorul si a pierdut, probabil toti suntem de acord cu faptul ca masina nu arata deloc bine. Si n-a fost un succes pe nicaieri, din aceasta cauza, pentru ca la nivel de confort, este magistrala.

BMW a vrut totusi sa mai faca o incercare, cu un model mai mic si mai accesibil pe care l-au desenat insa altfel. Mi-am dat seama inca de cand am vazut primele poze ca BMW Seria 3 GT este altceva fata de fratele sau mai mare si am avut confirmarea imediat ce am vazut masina pe viu. Spatele greoi al lui 5GT a fost evitat elegant in cazul Seriei 3, al carui posterior pe aceeasi idee este mai legat, mai bine integrat in linia generala a masinii.

BMW 320d GT drive test 211 BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Diferentele dintre berlina Seria 3 si 3 GT apar inca de la partea frontala. Seria 3 GT a primit o grila mai mare si orientata usor diferit, iar farurile se prezinta cu un apendice mai mare care le uneste de grila. Per ansamblu, s-a renuntat putin la desenul sportiv al berlinei, in favoarea unui look mai impunator. Linia laterala este foarte fluida, plonjeaza armonios si se leaga natural cu spatele inaltat si echipat cu stopuri ceva mai mari. Cum spuneam, impresia este cu totul alta fata de Seria 5 GT.

BMW 320d GT drive test 210 BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Si, pe langa portierele fara rame, mai pluseaza ceva la aspectul spatelui lui BMW 3 GT. Eleronul integrat, care se ridica automat la peste 110 km/h si coboara tot automat cand viteza scade sub 70 km/h. Desigur, pentru atrage atentia prin oras, acesta poate fi ridicat si manual, de la un buton de pe portiera.

BMW 320d GT drive test 371 BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Plansa de bord este aceeasi de la intreaga gama Seria 3, dar lucrurile se schimba complet in partea din spate. In primul rand, trebuie sa stim ca BMW Seria 3 GT este construit pe platforma cu ampatament marit a Seriei 3, dezvoltata special pentru piata chineza. De aici rezulta ca bancheta din spate ofera un spatiu uimitor de mare la nivelul genunchilor. Senzatie de canapea, nu de masina. Confort si relaxare la drum lung, daca reusesti sa convingi pe altcineva sa conduca. Pentru ca europenii nu prea isi angajeaza soferi, iar cei care o fac, nu sunt la nivel de Seria 3, ci sensibil mai sus.

BMW Seria 3 GT BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Si portbagajul a avut de castigat, cam 40 de litri comparativ cu berlina. BMW Seria 3 GT vine cu un volum de 520 de litri. Suprafata de incarcare este lunga, dar inalta, pentru ca sub ea exista un alt spatiu de depozitare, partitionat.

Am avut la dispozitie poate cea mai cunoscuta si echilibrata motorizare, cea de 2 litri diesel, cu 184 CP. Nu-i de mirare ca este si cea mai des intalnita, iti ofera cam tot, performante, rafinament si un consum urban de 6 litri/100 km, daca nu te grabesti. Si ca sa fie complet, trebuie cuplata la cutia automata cu 8 trepte, o alta bijuterie tehnica a bavarezilor, disponibila pe o mare parte din propulsoare.

BMW 320d GT drive test 171 BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Dar si aici sunt diferente. BMW Seria 3 GT este cu circa 100 kg mai greu decat berlina, asa ca performantele dinamice in linie dreapta sunt usor mai slabe. Seria 3 GT accelereaza pana la 100 km/h in 7,9 secunde, cu jumatate de secunda mai slab decat berlina, in vreme ce la viteza maxima (226 km/h) nu pierde decat 4 km/h. Nu conteaza insa, pentru ca 3 GT este setat putin altfel. Nu mai gasesti chiar acelasi nivel de stabilitate ca la berlina Seria 3, nici macar in programul “sport”. GT-ul este mai greu, mai inalt si mai masiv, orientat catre confort. Iar daca te poti juca mai agresiv cu berlina, 3 GT-ul e pentru stari ceva mai calme, insa iti poate satisface ego-ul cand e nevoie.

BMW 320d GT drive test 391 BMW 320d GT   Drive test   Schimbare in bine

Este mult mai elegant decat 5 GT, dar tot nu se astepta de la el mari performante pe piata europeana. Baza ramane tot China, un oamenii aceia mari au un apetit fantastic pentru spatiu. Asta desi are un pret decent in Europa, daca-l comparam cu restul gamei Seria 3.

Pretul de baza al modelului BMW 320d GT este de 40.362 euro, cu aproape 4.000 euro mai mult decat in cazul berlinei si cu circa 2.000 euro mai mult decat break-ul.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.