OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe – Magnet pentru tineri

Constructorul bavarez a prezentat astazi noul BMW Seria 2, a doua gama coupe-cabrio din noul nomenclator al denumirilor modelelor BMW, dupa Seria 4.

Surpriza este mare, pentru ca initial, inainte ca unele poze sa scape pe net, eu credeam ca vor veni cu aceeasi parte frontala a Seriei 1 si stiti ca Seria 1 nu place tuturor. Nici gand, diferentele sunt enorme, noul BMW Seria 2 are o cu totul alta fata, una care arata mult, mult mai bine. Imi place enorm masina, e bine sa stiti de la inceput asta.

BMW Seria 2 Coupe OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe   Magnet pentru tineri

Spatele mi s-a parut initial cam cuminte, cam simplu, dar nu… arata foarte bine, elegant si sportiv. Dimensiunile mici, cu toate ca este mai mare decat hatchback-ul Seria 1 si decat vechiul Seria 1 Coupe, si liniile caroseriei il fac delicios. Ma duce cu gandul la atat de celebrul “ursulet”. Cam asta e, un E30 modern, chiar daca E30 a facut parte din Seria 3. BMW se refera ins mai debraba la modelele 1600+2, prezentat in 1966 si BMW 2002, prezentat in 1968.

BMW Seria 2 Coupe 110 OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe   Magnet pentru tineri

In fine, cred ca masina va fi mult mai apreciata decat modelul pe care-l inlocuieste. Se apropie mult mai mult de tineri, de femei, de oamenii care vor o masina mai mica si mai accesibila decat Seria 3, o masina frumoasa, cu ADN-ul BMW la vedere. Linie de coupe clasic si portiere fara rame, da, ar trebui sa faca ceva senzatie in segment.

Pe langa pretul mai accesibil, noul BMW Seria 2 vine si cu avantaje de ordin practic. Portbagaj de 390 litri, bancheta rabatabila si mai mult spatiu decat in vechiul Seria 1 Coupe, o masina cunoscuta pentru zgarcenia spatiului interior.

BMW Seria 2 Coupe 210 OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe   Magnet pentru tineri

Plansa de bord este aceeasi cu a hatchback-ului Seria 1, dar aici nu-i nici o problema. Arata bine pentru acest segment, nici un repros de facut.

Lista de echipamente e lunga, ca de obicei, dar cine vrea o masina cu maximum de echipamente sport are la dispozitie, pe lista de optiuni: directie sport variabila, sistem de franare M Sport, suspensie M adaptiva sau suspensie M Sport. Bineinteles, pe langa manuala cu 6 trepte, exista in oferta si cutia automata cu 8 trepte.

BMW Seria 2 Coupe 34 OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe   Magnet pentru tineri

La debut, avem cateva versiuni de motorizare, intre care si o surpriza. Sa incepem cu gama diesel.

BMW 218d. Motor diesel de 2 litri, cu 143 CP si 320 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 8,9 secunde (8,6 cu cutia automata), iar viteza maxima este la 213 km/h. Consumul mediu oficial: 4,3 litri/100 km.

BMW 220d. Motor diesel de 2 litri, cu 184 CP si 380 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7,2 secunde, iar viteza maxima ajunge la 230 km/h. Consumul mediu declarat este de 4,5 litri/100 km. Pretul pe piata germana porneste de la 27.311 euro, fara TVA.

BMW 225d. Motor diesel de 2 litri, cu doua turbocompresoare, care livreaza 218 CP si 450 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h se face in 6,3 secunde, iar viteza maxima este de 242 km/h. Consumul mediu anuntat are valoarea de 4,7 litri/100 km.

BMW Seria 2 Coupe 41 OFICIAL: Noul BMW Seria 2 Coupe   Magnet pentru tineri

BMW 220i. Prima data cand BMW pune pe modelul de clasa compacta motorul de 2 litri pe benzina, care livreaza 184 CP si 270 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7 secunde, iar viteza maxima este la 235 km/h. Consumul mediu oficial este de 6,1 litri/100 km. Pretul pe piata germana pleaca de la 25.168 euro, fara TVA.

BMW M235i. Versiunea cu tusa M, fara a fi insa un M adevarat. Are un motor de de 3 litri, turbo, care produce 326 CP si 450 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h se face in 5 secunde (4,8 cu cutia automata), iar viteza maxima este la 250 km/h. Consumul mediu oficial este de 8,1 litri/100 km (7,6 cu cutia automata). Pretul pe piata germana porneste de la 36.765 euro, fara TVA.

Noul BMW Seria 2 va ajunge in Romania la primavara si mai aproape de eveniment, urmeaza sa aflam si preturile pentru piata autohtona. Oricum, imi place mult mai mult decat vechiul Seria 1 Coupe si mult mai mult decat actualul Seria 1, pe a carui platforma ruleaza.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.