Lamborghini Veneno Roadster – Cel mai scump roadster din lume

Lamborghini insista pe modele produse in editie limitata, socant de spectaculoase si cu preturi exorbitante. Va amintiti modelul Veneno, prezentat in primavara? Ei abine, acum are un frate si mai scump!

Lamborghini Veneno Roadster a fost produs tot pentru a marca aniversarea de 50 de ani de la infiintarea marcii. Si cum trebuia sa fie – si este – mai spectaculos decat fratele coupe, italienii cer si mai multi bani. Atat de multi, incat un Bugatti Veyron pare un adevarat chilipir. Si, totusi, presupun ca Lamborghini urmeaza sa anunte ca Veneno Roadster a fost deja cumparat, inainte sa fie vazut de clienti.

Lamborghini Veneno Roadster 11 Lamborghini Veneno Roadster   Cel mai scump roadster din lume

Este apanajul Lamborghini sa vina cu asemenea creatii, dupa Reventon, Sesto Elemento si Egoista urmeaza un alt bolid nebun, Veneno Roadster, al carui design este o nebunie curata. Iti ia ceva timp sa percepi multimea de linii care aglomereaza spatele, dar despre care italienii spun ca sunt cu rol important in aerodinamica. Pentru ca cel mai scump roadster Lamborghini, cu caroserie din fibra de carbon, a fost conceput sa ofere experienta si timp de curse pe circuitele lumii. Este un bolid omologat, care s epoate bate de la egal la egal cu cele mai performante modele de curse. cel putin asa sustin italienii.

Lamborghini Veneno Roadster 51 Lamborghini Veneno Roadster   Cel mai scump roadster din lume

Motorul este un V12 de 6,5 litri si 750 CP, evident o versiune si mai potenta a celei de pe Aventador. Cu tractiunea integrala si suspensii de competitie, Lamborghini Veneno Roadster accelereaza de la 0 la 100 km/h in 2,9 secunde si atinge o viteza maxima de 355 km/h. Poate fi insa omologat pentru circulatia pe drumurile publice.

Si acum, nota de plata: doar 9 exemplare vor fi produse, la pretul de 3,3 milioane de euro, fara taxe. Da, cam doua Veyron-uri, dar puse una langa alta, stim care va fi in centrul atentiei.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.