Dupa lansarea Seriei 4, coupe si cabrio, ne asteapta un alt model din noul nomenclator de denumiri BMW. Seria 2 va inlocui actualele Seria 1 Coupe si Cabrio, modele bazate pe prima generatie a compactei bavareze. O vom vedea oficial vineri, initial in versiune coupe.
Dar, pana atunci, desi nu stim cum va arata cel mai mic coupe BMW, sa ne delectam cu cel mai sportiv model al Seriei 2 coupe, pozat pe ascuns in timpul unei prezentari dedicate dealerilor. Este vorba de modelul M235i, nu un produs M propriu zis, dar unul pe care departamentul M l-a atins putin cu tehnologie.
Ce-mi sare-n ochi prima data este partea frontal a masinii, care renunta la farurile controversate ale noului seria 1, model pe a carui platform este construit. Da, arata mult mai bine si cred ca va fi un coupe foarte, foarte atractiv. Vom vedea vineri.
Revenind la versiunea M235i, aceasta va debut ape piata anul viitor si are sub capote acelasi motor de la M135i, un 6 in linie de 3 litri, turbo, care produce 320 CP si 450 Nm. Cifre care garanteaza sprintul de la 0 la 100 km/h in doar 5 secunde si viteza maxima de 250 km/h. Performante de M3 de-acum doua generatii.
via|Autocar
Superb. Primul seria 1 M coupe a fost si ultimul BMW pur: o masina compacta (desi berlina), cu ampatament redus, sportiva adevarata la un pret acceptabil (bine, acceptabil pentru vestici, desigur, ca doar era masina premium). Asta e singurul model BMW care poate fi considerat cat-de-cat urmasul originalului M3 din anii 80, nu actualul M3/M4/M-nu-stiu-cat, care e un automobil mult prea mare, mult prea scump si mult prea tehnologizat ca sa respecte filozofia de la origini.
Desigur BMW stie sa faca coupe/cabrio frumoase, faptul ca va fi cel mai ieftin BMW poate va ajuta pe fanii marcii , pe mine pretul ma va indrepta catre un SH mai spatios sau catre ceva mai ieftin dar nou.