Renault Captur 1.5 dCi – Drive test – Pasiune franceza

Renault a fost printre primii care s-a aruncat in noul segment la moda acum, cel al SUV-urilor urbane, construite pe platforma de clasa mica. Nu de alta, dar au vazut de acum cativa ani, chiar in “curtea” partenerului Nissan, cam ce poate face un SUV mic, de lifestyle, chiar si cu un design dus la extrem. Acum, Captur este o prezenta aparte in segment si a venit ca o completare fireasca pentru noul Renault Clio.

Masina este la acest moment cel mai lifestyle Renault si are sanse sa se impuna pentru ca arata foarte bine si pastreaza o gama de preturi foarte atractiva, ca sa nu mai spun ca mizeaza mult de sistemul multimedia R-Link, care va incanta tinerii. Acestora le si este adresat noul Renault Captur.

Renault Captur 1.5 dCi Test Drive 51 Renault Captur 1.5 dCi   Drive test   Pasiune franceza

Designul este o alta interpretare a celui tineresc al noului Clio, dar francezii n-au abordat solutia banala de a ridica un Clio din suspensii si atat. Captur arata altfel, are propria personalitate, alte volume si este doar inrudit la nivel stilistic cu Clio. Are acel aspect de SUV-ulet sic pe care-l cauta tineri si, mai ales, femeile. E cumva cel mai pasional din segment, la acest moment, cu un spectru clar mai extins decat Nissan Juke. Dealtfel, este in centrul atentiei in trafic, pentru ca romanii cunosc bine gama Renault si Captur nu se prea inscrie in abordarea clasica de pana acum.

Renault Captur 1.5 dCi Test Drive 271 Renault Captur 1.5 dCi   Drive test   Pasiune franceza

Renault Captur mai are o particularitate. Nu dispune de tractiune integrala, in vreme ce, dintre concurentii sai, Opel si Chevrolet au ales sa ofere sistem 4×4, pe Mokka, respectiv Trax. Desigur, si Juke, dar Nissan e specialist in 4×4, nu putea sa n-o faca. Capacitatile de trecere, peste gropi si borduri, au ramas in sarcina garzii la sol de 200 mm, cu 80 mm mai mult decat ce ofera Clio la acest capitol. Pe de o parte e oarecum frustrant sa conduci o asemenea masina si sa nu te descurci iarna mai bine decat cu o Dacia Logan, dar pe de alta parte, preturile sunt mai mici decat ale concurentilor cu 4×4 si poti comanda mai multe optionale.

Interiorul este familiar de la Clio, dar e suficient de bine si usor diferit aranjat incat sa nu le confunzi. Mi-a placut ideea torpedoului mai aparte, care se deschide ca un sertar si are in partea de sus o lumina ambientala de efect. Pozitia de condus este inalta, era de asteptat si obligatoriu, iar tinuta de drum nu rezerva nici un fel de surprize. Echilibrata, fara taria celei de la Juke, dar nici excesiv de moale.

Renault Captur 1.5 dCi Test Drive 151 Renault Captur 1.5 dCi   Drive test   Pasiune franceza

Un mare atu al masinii este dat de posibilitatile de personalizare ale interiorului. Scaunele pot si imbracate in huse, prinse cu fermoar, cu diferite texturi si culori, se pot aplica insertii clorate

M-am distrat mult cu sistemul R-Link, despre care am aflat ca vine cu abonament de date oferit de Renault, gratuit timp de un an de la data cumpararii masinii. Astfel, iti poti descarca diverse aplicatii, nu prea multe, din cele pregatite de constructorul francez. Poti configura mail-ul, poti vedea prognoza meteo si alte cateva jucarii, unele familiare celor care folosesc smartphone-uri.

Eu am folosit cel mai mult R-Link Sound Effect, o aplicatie care-ti reda in boxele masinii diverse alte sunete decat cel pe care-l auzi natural, al motorului de sub capota. Astfel, poti asculta sunetul unui chopper, al unei nave spatiale, al vechiului Clio RS si alte cateva. Eu am ascultat in permanenta sunetul lui Clio V6. Asa ca, afara se aude sunetul dCi-ului de 90 CP, iar in interior auzi bolborositului motorului V6 de 3 litri. E foarte fun si foarte bine sincronizat cu ceea ce faci cu pedala de acceleratie, plus ca-I poti ajusta volumul, cand vrei sa se auda doar usor, pe fundalul radioului. Poate ca l-am putea cataloga drept kitsch, dar e fun.

Renault Captur 1.5 dCi Test Drive 211 Renault Captur 1.5 dCi   Drive test   Pasiune franceza

Nu va faceti asteprati de tableta cu android, sau ce alt sistem de operare vreti voi, de la sistemul R-Link. Este mult mai limitat decat acestea, dar ofera suficient de mult incat sa te poti juca cu diferite chestii, inclusiv sa vezi filme.

Motorul masinii testate de mine este clasicul dCi de 90 CP, arhicunoscut, care face o figura buna si pe Renault Captur, avand in vedere ca masina nu este deloc grea (1.245 kg). Consumul urban declarat este de 4,2 litri/100 km, dar in realitate este cu cel putin un litru mai mare, iar afara Renault promite un 3,5 l/100 km. Practic, vorbim de aceleasi consumuri ca in cazul modelului Clio.

Renault Captur 1.5 dCi Test Drive 381 Renault Captur 1.5 dCi   Drive test   Pasiune franceza

Pentru acest motor, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte, pretul porneste de la 14.150 euro, cu doar 350 euro mai mult decat Clio. As spune ca e un concurent redutabil chiar pentru modelul pe a carui platforma ruleaza.

Cel mai accesibil model Captur este echipat cu motorul Tce de 90 CP, pretul pornind de la 12.750 euro, tot cu 350 euro peste Clio cu aceeasi motorizare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.