Chevrolet Cruze SW – Test Drive – Caraus discret

Gama Cruze a celor de la Chevrolet s-a dovedit a fi un succes, din trei motive principale: design la distanta uriasa fata de “impresia coreeana” care a staruit mult timp in mintea romanilor, tehnologie de ultima ora, din banca GM si preturi de multe ori cele mai mici din clasa. A fost o investitie mare, dar urmarea a fost ca modelul compact de la Chevrolet s-a inserat rapid in preferintele romanilor.

Dupa ce am testat berlina si hatchback-ul a venit acum randul break-ului Cruze, pe care l-am primit in cea mai buna echipare posibila, cu un motor care a ajuns sa-mi placa foarte mult, dupa ce l-am testat in trecut si pe Opel Astra.

Chevrolet Cruze break test drive 621 Chevrolet Cruze SW   Test Drive   Caraus discret

Chevrolet Cruze SW are avantajul de a fi placut la vedere. Da, asta-i exprimarea, nu-i cel mai frumos din segmentul compact, dar face fata noilor break-uri concurente care au renuntat la aspectul de “dric”, in favoarea unui design mai cursiv, mai elegant, cu spatele mai bine integrat in ansamblu, nu doar pus acolo doar cu ideea unui maxim de capacitate. Cruze SW este desenat in aceeasi idee si n-as putea sa-i reprosez decat stopurile putin cam mari si conventionale. Erau de efect unele mai elaborate.

Si inca o chestie, jantele din aliaj, negre, fac minuni mai ales pe un break. Se confirma, e suficient sa va uitati la poze.

Chevrolet Cruze break test drive 351 Chevrolet Cruze SW   Test Drive   Caraus discret

In ceea ce priveste aspectul practic, pentru ca un break se bate mai ales in volume cu concurentii sai, Cruze SW ofera 500 litri in mod normal si 1478 litri cu bancheta spate rabatata. Un volum bun, depasit de VW Golf Variant, care ofera 605/1.620 litri, dar peste cei 486 litri ai lui Megane Sport Tourer. Practic, Cruze SW ofera aceeasi capacitate a portbagajului ca fratele de platforma, Opel Astra Sports Tourer.

Interiorul lui Cruze SW este genul modern, actual, fara alte straluciri in afara de impresia metalica data de insertiile de pe consola si din jurul aeratoarelor. Nimic de reprosat, nimic care sa-l dezavantajeze in fata concurentilor, cu mentiunea ca arata chiar mai bine decat cel al lui Megane.

Chevrolet Cruze break test drive 411 Chevrolet Cruze SW   Test Drive   Caraus discret

Va spuneam de motorul care-mi place mult. Este cel de 1,4 litri turbo, cu 140 CP si 200 Nm, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Este unul dintre cele mai silentioase motoare testate de mine vreodata. Se tureaza bine, dar nici macar la peste 4.000 rpm nu da impresia de efort, pentru ca zumzaie calm sub capota. Ofera performante bune daca-l ajuti din cutie, adica 9,5 secunde pana la 100 km/h si 200 km/h viteza maxima, dar nu vei reusi sa-l faci sa urle isteric langa zona rosie.

Consumul urban declarat este de 7,4 litri/100 km (are Start/Stop), ceea ce insemana ca un 8,5 l/100 km este mai veridic in Bucuresti. In afara, cu treapta a sasea lunga, il convingi usor sa afiseze un 5 l/100 km.

Chevrolet Cruze break test drive 521 Chevrolet Cruze SW   Test Drive   Caraus discret

Tinuta de drum este corecta, adaptata unui break. Ferma, dar nu inconfortabila, iti permite si mici porniri agresive cand masina nu este incarcata.

Pretul de pornire al lui Cruze SW, cu acest motor, este de 18.425 euro, in conditiile unei echipari bogate si ajunge la 21.100 euro in echipare completa. Si aici intervine o dilema. Pentru vreo 700 euro in plus poti cumpara deja motorul de 2 litri turbodiesel, cu 163 CP. Ceea ce, daca mergi mult si mai ales in afara, e indicat sa faci.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.