Opel mai face un pas in curentul downsizing, cu un motor de cilindree foarte redusa. Este cu adresa directa la Ecoboost-ul de 1,0 litri de la Ford.
Noul propulsor Opel are doar 3 cilindri, capacitate de 1,0 litri turbo si produce 115 CP cu ajutorul unui turbocompresor, dar va mai fi oferit probabil si in alte versiuni de putere.
Unitatea a fost dezvoltata de inginerii GM si Opel si va fi disponibila incepand de anul viitor pe modelul Opel Adam, in combinatie cu o noua cutie de viteze manuala, cu 6 trepte si cu sistem Start/Stop in echiparea standard.
Noul motor de 1,0 litri SIDI, turbo promite sa ofere performante bune la nivel dinamic si de consum pe modelul Adam, dar e sigur ca va fi montat si pe alte modele mici din gama Opel, cum ar fi noua generatie Corsa. Nemtii il compara cu clasicul motor aspirat de 1,6 litri si 115 CP pe care-l au inca in oferta. Spre deosebire de acesta, noul 1,0 litri turbo ofera aceeasi putere, cuplu motor cu 30% mai mare si consum cu 20% mai redus.
Inca nu avem cifre de performante ale acestui nou motor pe Opel Adam, dar nemtii spun ca se achita foarte bine si la capitolul dinamica, dar in acelasi timp a fost facut sa sune ca un motor cu 4 cilindri, asta ca sa stinga putin rezerva unor fata de sunetul mai anemic al motoarelor cu 3 cilindri.
Nu stiu daca va fi mai bun de cat cel de la renault(ala pe care il tot injur eu) dar declaratia de al pune pe ADAM si nu pe …..insignia , Mokka , sau cine mai stie pe ce magaoaie , mi se de bun simt…sper sa nu se razgandeasca!
O sa ajungem, in curand, standardul sa fie un cilindru. Se va numi: Zeroboost
:)) Buna asta Adi, Bravo.
Dacă știe cineva:
– care este media combinată a consumului de benzină al acestui motor la 100 km parcurși în condițiile în care este instalat pe Opel Adam ?
– are distribuția pe lanț sau pe curea ?
@Dan din Teleorman, cu scuzele de rigoare, pentru raspunsul intarziat. Despre motor nu se stiu prea multe, insa cred ca este pe lant, conform declaratiilor celor de la Opel. Se va produce in Ungaria Szentgotthárd si nu pot sa iti spun eventualul consum pe Opel Adam.
Ceea ce a scris si Dan Damian si ceea ce au declarat oficialii Opel, ca va fi un motor mai silentios, mai bun, mai economic, etc. .
Ei spun ca o sa aibe un consum de aprox 4L/100km in regim combinat, dar inca acest motor repet nu exista pe piata, este doar anuntat, pentru 2014 si ca va fi pus pe Adam. Cand va exista, pe piata
“We tackled at source the balance, noise and vibration issues typical of conventional 3-cyl. engines, and we’re confident customers will be pleasantly surprised by the results,” Alt adds. “This is a very lively and refined 3-cyl. engine which doesn’t compromise on driving fun.”
Refinement is maximized through inclusion of a balance shaft and high-pressure fuel injectors that are structurally isolated from the cylinder head to minimize noise and vibration.
Other noise-reduction measures include acoustically optimized covers for the top and front of the engine, the intake manifold and camshaft housings; crankshaft isolation with iron main bearing inserts; inverted teeth for camshaft drive chain; a low-hiss turbo compressor; and a lower oil pan formed from steel.
Camshaft drive-chain optimized for low sound levels through an inverted-tooth design. The entire chain architecture, including its tensioning, wrap and guides, is designed for reduced overall noise radiation and the elimination of any perceived abnormal sounds.”
De la OPEL EUROPA MEDIA … scrie drive chain asa ca eu cred ca va fi pe lant. Daca gresc imi cer scuze !!