Nissan Juke Nismo – Test Drive – Experiment

Ati observat ca nu prea se practica SUV-urile mici, hot, pe ideea de hothatch? Si e logic, pentru ca ar ajunge sa coste destul de mult, in conditiile in care n-ar satisface un pasionat de pilotaj. Asta nu-i impiedica insa pe cei de la Nissan sa incerce si o fac cu cel mai de lifestyle model din gama, Juke.

Nissan Juke Nismo este ocazia niponilor de a testa piata pentru un SUV mic, hot, este si un instrument de marketing, dar si introducerea “la vedere” a celor de la Nismo, divizia de performanta a constructorului nipon. Rezultatul este intr-o oarecare masura spectaculos, dar cu cateva probleme sacaitoare.

Nissan Juke Nismo test drive 281 Nissan Juke Nismo   Test Drive   Experiment

Kitul de exterior al celor de la Nismo, unul complet, cu spoilere, praguri, aripi evazate, eleron si difuzor de aer, sporeste serios “tupeul” lui Juke. Ca urmare, mai toata lumea va vrea sa stie cine conduce ciudatenia si despre ce-i vorba. Juke a avut grija sa fie inconfundabil, dar privirile intrebatoare cauta acum marci, pentru ca-i evident tratamentul special aplicat masinii. Si probabil pentru multi dintre privitori, numele Nismo, afisat fata/spate nu spune mare lucru.

Nissan Juke Nismo test drive 351 Nissan Juke Nismo   Test Drive   Experiment

Interiorul este parca mai inspirat. Nu sunt neaparat fan al tabloului de bord al lui Juke, dar n-au cum sa nu-ti placa turometrul rosu, volanul cu grip bun si scaunele profilate. Sunt la a doua experienta cu Juke, dar tot nu m-am obisnuit cu grupul comun de comenzi pentru setarile masinii si climatizare. Arata interesant, dar nu-i foarte practic. De asemenea, display-ul sistemului de navigatie este deja mult prea mic pentru standardul actual.

Nissan Juke Nismo test drive 81 Nissan Juke Nismo   Test Drive   Experiment

Ca pachet tehnic, Nissan Juke Nismo suna destul de bine. Motorul este un 1,6 turbo care produce 200 CP si 250 Nm. Cifre frumoase pentru un SUV atat de mic, dar nu-i chiar la fel de bine cum suna. Eu am avut la test versiunea cu cutie M-CVT si tractiune integrala. Una buna de tot pentru sosea, v-am mai spus si in testul anterior. Problema e data de cutie. Simuleaza ea niste trepte pe acolo, dar nu e ok, nu m-am inteles niciodata cu astfel de transmisii. Pur si simplu ai senzatia ca CVT-ul penalizeaza performantele. Motorul poate mai mult, dar il tempereaza cutia.

Cifrele oficiale spun ca Nissan Juke Nismo ajunge la 100 km/h in 8,2 secunde si atinge o viteza maxima de 200 km/h. Valori bune pentru nivelul de putere, dar ramane problema cu cutia de viteze, care estompeaza senzatiile.

Nissan Juke Nismo test drive 371 Nissan Juke Nismo   Test Drive   Experiment

O alta problema este consumul. Cam 13 litri/100 km in Bucuresti, pentru o masina noua, cu motor turbo de 1,6 litri, poate ar fi oarecum de inteles, dar rezervorul e prea mic (46 litri), asa ca ai senzatia unui consum mai mare cand vezi cum scade autonomia.

In rest, Nissan Juke Nismo are din plin factorul “look at me!”, accesibil pentru un pret de 29.000 euro. Ramane la aprecierea celui care cumpara daca masina merita, sau nu, acesti bani.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.