OFICIAL: Noul Mini!

A venit si randul celei de-a treia generatii Mini sa debuteze chiar in aceasta toamna si avem cu ce ne delecta, presupunand ca va place sa descoperiti diferentele la una dintre cele mai conservatoare evolutii din lumea auto.

Noul Mini este la a treia generatie in era moderna, care a debutat in 2001 si, daca intre primele doua generatii diferentele au fost mai subtile, noul model vine cu schimbari destul de mari la nivelul detaliilor, abordarii si tehnologiei.

In pprimul rand, in ciuda numelui, noul Mini este mai mare. A ajuns la o lungime de 3,82 metri (Mini-ul din anii ’60 avea 3,05 metri) este mai lat si mai inalt cu 7 cm. Mini promite un spatiu mai mare la interior, iar portbagajul a facut un salt de 51 litri, pana la valoarea de 211 litri.

Noul Mini 111 OFICIAL: Noul Mini!

Dar sa vedem diferentele. Noi faruri, mai tehnologizate la vedere (optional, integral cu LED), o noua parte frontala, mai rotunjita si cu grila mai mare, prelungita in jos, plus niste stopuri cu aceeasi forma, dar mai mari, mai late. Practic, detalii care ii confera o aparitie evident proaspata, pe aceeasi forma. Mie-mi pare ca partea frontala mai rotunjita seamana cu ce a facut VW pentru Beetle.

Noul Mini 371 OFICIAL: Noul Mini!

Interiorul este cu totul altceva. Noul Mini pastreaza ideea ceasului de bord supradimensionat, central, dar aceasta nu mai afiseaza acum, analogic, viteza masinii. Oricum era imposibil de urmarit indicatorul ala, le permitea insa pasagerilor sa vada viteza. La noul Mini, forma rotunda a ramas, in acelasi loc, dar acesta este acum doar display pentru sistemul multimedia.

Noul Mini 171 OFICIAL: Noul Mini!

Informatiile despre parametrii masinii sunt afisate acum normal, in spatele volanului, pe un tablou de bord in miniatura, cu ceasuri individuale, analogice. Vitezometrul este pozitionat central, iarturometrul este pe o parte a sa, in cealalta parte fiind afisat nivelul de combustibil. Este o schimbare de abordare dictata de ergonomie. Butoanele stil racing de pe consola centrala au ramas, dar sunt mai mari, iar in mijloc a fost amplasat butonul pentru pornirea motorului.

Noul Mini vine si cu o infuzie serioasa de tehnologie BMW. Poate fi echipat cu cruise-control adaptiv, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, Dynamic Damper Control (optional, pentru prima data oferit pe Mini) si alte sisteme care tin de siguranta activa. A aparut si butonul de setare a parametrilor masinii in functie de ceea ce vrei de la ea. Pe langa modul normal, MID, mai exista si optiunile Sport si Green.

Noul Mini 221 OFICIAL: Noul Mini!

Noul Mini este, spun britanicii, mai usor, mai agil si ofera o experienta mai buna a sentimentului de go kart specific modelului britanic.

Surprize sunt si la capitolul motorizari. Trei versiuni vor fi disponibile inca de la lansare. Mini Cooper, echipat cu un nou motor pe benzina, cu doar 3 cilindri, turbo, care produce 136 CP si 220 Nm. Performantele sunt mai mult decat decente, 0 – 100 km/h in 7,9 secunde, viteza maxima de 210 km/h si consum mediu declarat de 4,5 litri/100 km. Si da, acesta este motorul care-si va face loc si in gama BMW.

Noul Mini 81 OFICIAL: Noul Mini!

Mini Cooper D are acum un motor tot cu 3 cilindri in linie, de 1,5 litri, care produce 116 CP si 270 Nm si duce masina pana la 100 km/h in 9,2 secunde, viteza maxima fiind de 205 km/h, in conditiile unui consum mediu de 3,5 litri/100 km.

Varful de gama, cel putin pana cand va interveni JCW, Mini Cooper S mizeaza acum pe un motor de 2 litri, care produce 192 CP. Hothatch-ul britanic ajunge la 100 km/h in 6,8 secunde si poate rula cu maxim 235 km/h, consumul mediu fiind de 5,7 litri/100 km.

Noul Mini 391 OFICIAL: Noul Mini!

Motoarele par a fi excelente, conform specificatiilor, si am vazut si o inlocuire impotriva curentului. Mini Cooper S a facut saltul de la un motor de 1,6 litri la unul de 2 litri, intr-o vreme in care nu prea exista exceptii de la regula cilindree din ce in ce mai mica, pentru aceeasi putere.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.