Renault Fluence 1.6 dCi – Test Drive – O treapta mai sus

Masinile ieftine se demodeaza repede, daca pot sa spun asa. Sunt vandute in volume mari si au mereu nevoie sa fie aduse, cu noutati, in fata clientilor. Unii dintre acestia, desi initial au ales masina tocmai din cauza pretului, simt nevoia de mai mult o data cu trecerea timpului.

Daca ma uit acum la Renault Fluence, asa cum s-a lansat el in 2009, imi pare teribil de batran, aproape la fel de batran ca vechiul Megane Sedan. Normal, n-a fost si nici nu va fi o masina frumoasa, nu asta-i rolul lui, dar s-a “invechit” parca prea repede. Modelul cu facelift a rezolvat problema, ba chiar destul de curajos pentru o masina de buget.

Renault Fluence 1.6 dCi Test Drive 131 Renault Fluence 1.6 dCi   Test Drive   O treapta mai sus

Toata partea frontala a fost schimbata, de la grila pana la spoiler, iar imaginea este cu totul alta. Mai elaborata, mai moderna, in ton cu restul gamei Renault, chiar daca spatele este aproape neatins. Este un facelift reusit, completat de un upgrade absolut necesar la interior.

Observam imediat tabloul de bord care a primit un afisat digital pentru vitezometru, in locul celui vechi, analogic. Si mai observam insertiile ceva mai pretentioase depe plansa de bord, dar si display-ul sistemului de navigatie care are acum, in sfarsit, o rezolutie decenta, nu giganticii pixeli de pana acum.

Renault Fluence 1.6 dCi Test Drive 61 Renault Fluence 1.6 dCi   Test Drive   O treapta mai sus

Fiind o masina de buget, Renault Fluence nu este chiar printre primii candidati cand vine vorba de o infuzie de tehnologie noua. Chiar m-a surprins faptul ca francezii ofera acum motorul de 1,6 litri dCi si pe Fluence facelift. Este un motor pe care l-am mai laudat si care face o figura buna si pe Fluence, desi la un pret deja mult prea mare.

Propulsorul de 1,6 litri dCi ofera 130 CP si este propus in compania unei cutii de viteze manuala, cu 6 trepte. Motorul se descurca excelent si vine cu o dinamica buna: 9,8 secunde pana la 100 km/h si viteza maxima de 200 km/h. Valori la fel de bune ca ale hatchback-ului. Comparatia se opreste insa aici, pentru ca diferenta intre un hatchback GT Line, pe care a debutat acest diesel in combinatie cu platforma vechiului Megane RS, si Fluence 1,6 dCi este mare. Fluence este mai confortabil, potrivit drumurilor lungi, nu se preteaza condusului dinamic, dar nu are nici o problema cu depasirile rapide. Consumul urban oficial este la 5,7 litri/100 km, asa ca un 6,5 litri/100 km este chiar bine si se poate obtine fara eforturi. Rezervorul are 60 de litri, consumul extraurvan este de circa 4,5 litri/100 km,deci este posibil sa ajungi sa alimentezi din mie-n mie.

Renault Fluence 1.6 dCi Test Drive 111 Renault Fluence 1.6 dCi   Test Drive   O treapta mai sus

Comparatia cu motorul de 1,5 dCi cu 110 CP nu prea isi are rostul, din punt de vedere tehnic. Noul motor dCi este mult mai rafinat, mai silentios si 20 CP conteaza mult la acest nivel.

Teoretic, avem o masina de familie, cu un portbagaj de 500 litri, in combinatie cu un propulsor modern, economic si puternic. Perfect. Da, dar pretul de pornire este de 19.300 euro la promotia aflata in curs (echipare Dynamique), iar pretul de lista este de 21.000 euro. Diferenta fata de modelul echipat cu motorul de 1.5 dCi si 110 CP ajunge la 3.100 euro. In conditiile astea, nu stiu cat mai merita noul diesel pe Fluence… un Ford Focus 2.0 TDCi, cu 140 CP si echipare Titanium, costa tot atat.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.