Renault Megane RS – Test Drive – Performanta rezista

Pentru ca vine iarna si hothatch-urile nu o suporta prea bine, n-am putut sa refuz un nou test (al treilea) cu Renault Megane RS, desi stiu bine masina, am condus-o si in versiunea de 250 CP si cea actuala, de 265 CP.

Unii ar spune ca a imbatranit putin, ca timpul a trecut si peste ea, ca au aparut noi concurenti, unii cu cifre si capacitate mai bune. Asa o fi, dar Megane RS nu si-a pierdut nimic din fascinatie. Fascinatia de a te urca intr-un hothatch arogant, umflat de bosaje si praguri, care pare sa nu aiba legatura cu domesticul Megane Coupe.

Renault Megane RS test drive 181 Renault Megane RS   Test Drive   Performanta rezista

Acum am preluat un exemplar incaltat cu pneuri de performanta, Michelin, uzate, aproape slick-uri, ca sa spun asa, oricum, unele care-ti permit sa scoti tot din motor si transmisie. Perfect, doar ca ele dau tot vara, pe asfalt incins, iar eu am nimerit niste zile friguroase de toamna. Am zis merci ca n-a fost si ploaie, pentru ca ar fi trebuit sa adopt mersul pensionarului. Cu o masina de 265 de cai. Ceva mai frustrant de atat, greu de imaginat.

Insa, chiar si cu temperaturile foarte joase, am reusit sa ma bucur de masina, una pe care inca mi-o doresc, evident. M-am jucat iar cu RS Monitor si am incercat niste acceleratii de fisa tehnica, dar n-am mai reusit. Am avut parte de asfalt rece si prafuit, iar cronometrul a aratat un 6,84 pana la 100 km/h. Asta in conditiile in care fisa tehnica spune 6 secunde si cu alt exemplar, vara, am obtinut un 5,93, in conditiile in care avea “doar” 250 CP.

Renault Megane RS test drive 251 Renault Megane RS   Test Drive   Performanta rezista

Aglomeratia orasului si puseurile de acceleratie in bresele din trafic au facut computerul de bord sa afiseze un consum de 14 litri/100 km. Stiu ca se poate mult mai bine, daca ai rabdare si esti zen, poti rula cu un maxim de 11 litri/100 km. Absolut decent pentru o masina cu asemenea nivel de putere.

In rest, Megane RS e acelasi, inca mai bate unii concurenti in testele comparative si se pregateste de hibernare. La anul, in primavara, vine o noua versiune, cu facelift, care, pe langa mici modificari estetice, promite sa intinereasca interiorul putin cam mohorat. Si RS Monitor se va schimba si va afisa informatiile color, intr-o noua grafica, pe un nou display, la fel ca fratele mai mic, Clio RS.

Renault Megane RS test drive 111 Renault Megane RS   Test Drive   Performanta rezista

Partea tehnica va ramane aceeasi pana spre sfarsitul duratei de viata a modelului, abia atunci ma astept la niste editii limitate, impinse si mai mult la nivelul puterii. Pana atunci, pretul ramane la 25.500 euro, suma decenta pentru ceea ce ofera masina.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.