Mercedes CLA 200 – Test Drive – Singur si hotarat

Mercedes a trecut la o revolutie cu noul A-Klasse, una absolut necesara pentru ei. Dupa doua generatii de monovolume discutabil de rasate, iata ca noul A vine direct sa bata hatchback-urile premium.

Si nu-i doar atat. Daca tot e revolutie, sa fie pana la capat, asa ca Mercedes a facut pe baza noului A-Klasse si singurul coupe cu 4 usi din clasa compacta. Mercedes CLA arata excelent si tocmai am aflat ca se si conduce foarte bine. Dar trebuie subliniat inca o data – arata excelent!

Partea frontala este cea a hatchback-ului, foarte reusita pentru ca pastreaza ideea de eleganta specifica marcii si o combina cu ideea de tineresc si dinamic. Combinatie ideala pentru un model care va fi preferat in special de tineri, foarte posibil clienti noi de Mercedes. CLA este modelul de introducere in gama coupe-urilor cu 4 usi si are avantajul imaginii pe care Mercedes si-a facut in ultimii ani cu cele doua generatii CLS.

Mercedes CLA 200 Test Drive 181 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Linia laterala si spatele sunt insa principalele puncte de atractie ale masinii. Plafon plonjat si spate scurt, incordat, foarte bine integrat in ansamblu, arata clar ca avem de-a face cu un desen fluent, original, nu o “lipire” fortata pe caroseria hatchback-ului. La impresia artistica puncteaza si portierele fara rama, pentru ca este si va ramane exotic un model cu 4 usi si geamuri “libere”.

Mercedes CLA 200 Test Drive 191 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Evident, linia laterala plonjata, in combinatie cu inaltimea redusa a masinii, face ca accesul, in special in spate, sa fie usor inconfortabil, dar Mercedes CLA arata atat de bine, incat inconvenientul acesta este prea putin important.

Interiorul mi-a placut la fel de mult, in special plansa de bord cu cele 3 aeratoare mari, retro de pe consola centrala. Ii dau un farmec aparte, eleganta tipica unor modele vechi, binecunoscute, trademark Mercedes. In aceste conditii, as fi preferat ca “tableta” care afiseaza indicatiile sistemului de navigatie sa poata fi rabatata, sa se poata ascunde in bord. Display-ul e fix si strica putin cursivitatea plansei de bord, nu se integreaza natural in anasamblu. Audi A3 a facut asta, poti rabata acest monitor, Mercedes a ales sa-l pozitioneze fix.

Mercedes CLA 200 Test Drive 331 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Tabloul de bord pastreaza ideea ceasurilor clasice, cu afisaj analog si asta da bine pe o masina cu influente clasice in desenul plansei de bord. Totul este bine lucrat, cu materiale bune si totul se simte cursiv si bine inchegat.

O nota foarte buna pentru scaune, care mi-au placut in mod deosebit. Sunt moi, te imbraca confortabil si arata excelent cu tetierele integrate. Nu sunt probleme de spatiu nici macar pe bancheta din spate, care vine tot cu tetiere integrate si locuri confortabile pentru doi ocupanti. Nu va imaginati spatiu de CLS, pentru ca n-are cum.

Mercedes CLA 200 Test Drive 371 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Am avut la test modelul Mercedes CLA 200, echipat cu un motor de 1,6 litri, turbo, care produce 156 CP si 250 Nm, transmisi puntii fata printr-o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Exista si un model de baza, cu 122 CP, dar daca vrei sa te bucuri cu adevarat de platforma reusita a lui CLA, iti trebuie macar acest motor de 156 CP. Este silentios, dar poti auzi, discret, turbina si livreaza performante bune atunci cand il turezi mai serios. Cutia este etajata destul de lung si trebuie sa lucrezi din acceleratie, caz in care iti gadila placerea de a conduce sportiv. In fisa tehnica scrie ca Mercedes CLA ajunge la 100 km/h in 8,6 secunde, iar viteza maxima este la 230 km/h. Suspensiile sunt bine echilibrate, ai parte de confortul asteptat de la un Mercedes, fara sa simti ca esti privat de stabilitatea pe care ti-o doresti cand abordezi rapid un viraj. Poate ar fi fost chiar mai frumos cu tractiune spate, dar Mercedes a ales calea sigurantei puntii fata motoare. Am descoperit si o directie precisa, care-ti da incredere sa te joci cu masina, cu atat mai mult cu cat CLA este foarte manevrabil datorita dimensiunilor mici.

Mercedes CLA 200 Test Drive 251 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Consumul pe care l-am obtinut prin Bucuresti, fara sa merg neaparat la consum, a fost de cam 10 litri/100 km. Teoretic, in urban s-ar obtine 7,4 l/100 km, spun nemtii. Greu, chiar si cu rabdare de fier, pe care eu oricum n-o am. Ca idee, cred ca si mai placuta ar fi cutia 7G-DCT, cu 7 trepte, care-ti ofera acelasi performante, dar mult mai mult confort si o economie de 0,5 litri la fiecare 100 km parcursi in oras. Insa costa 2.250 euro in plus.

Mercedes CLA 200 Test Drive 291 Mercedes CLA 200   Test Drive   Singur si hotarat

Pretul de pornire pentru Mercedes CLA este de 32.984 euro. Nu-i o suma mica, dar o poti duce in cu totul alte zone prin intermediul optionalelor. Si mai e un aspect. Mercedes CLA este genul de masina care se nu va devaloriza mult, tocmai pentru ca face parte dintr-un segment aparte. Deocamdata e singur, are cu ce se lauda si va profita din plin de asta.

 

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.